آشنایی با ویلچرپله رو اروپایی

قیمت ویلچرپله رو اروپایی
زمان مطالعه: 6 دقیقه

ویلچرپله رو اروپایی چه ویژگی هایی دارد؟ برای خرید ویلچرپله رو اروپایی به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟ 

سالمندان و معلولین معمولا به واسطه شرایط جسمانی‌شان با محدودیت‌های حرکتی مواجهند و برای رفع این محدودیت‌ها از صندلی‌های چرخدار یا ویلچر استفاده می‌کنند.

آشنایی با ویلچرپله رو اروپایی

ویلچرها با توجه به توانایی‌ بیماران حرکتی، مسیر حرکت و محل زندگی‌ آنها در مدل‌ها و اشکال مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. یکی از نمونه‌های پرکاربرد این محصول، انواع ویلچر پله‌رو یا به اصطلاح پله‌نورد است.

این نوع همان‌طور که از نامش پیداست به افراد ناتوان یا کم‌توان کمک می‌کند تا به راحتی در مسیرهای پله‌دار تردد داشته باشند و بیشتر مناسب افرادی است که در محیط کار و یا زندگی‌شان پله‌های متعددی وجود دارد.

همه چیز در مورد ویلچرپله رو اروپایی

قبل از اینکه در مورد ویلچرپله رو اروپایی صحبت کنیم بهتر است به صورت کلی در مورد ویلچرپله رو برقی توضیح دهیم.

ویلچرهای معمولی اصولا برای سطوح صاف یا شیب‌دار مناسبند و زمانی که در مسیرهای پله‌دار قرار می گیرند، با مشکل مواجه می‌شوند. در چنین مواقعی ویلچرهای پله‌نورد به کمک افراد ناتوان یا کم توان می‌شتابند.

ویلچرهای پله‌رو زیرمجموعه‌ای از خرید ویلچر برقی میباشد که مناسب افرادی است که توانایی بالا رفتن از پله را ندارند و طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که معمولا در وضعیت بدن فرد ناتوان حین بالا یا پایین رفتن از پله‌ها تغییری ایجاد نمی‌کنند و این تضمین وجود دارد که سرنشین سقوط نکرده و به وی آسیبی وارد نمی‌شود.

  • اولین نکته‌ای که در خصوص این نوع ویلچرها به چشم می‌خورد، قابل حمل بودن آن است. بنابراین  به کمک چنین ویلچرهایی الزاما نیاز به مسیرهای شیب‌دار یا آسانسور نخواهید داشت و امکان تردد در هر مسیری را دارید.
  • این نوع ویلچرها از همان پله اول، فرد ناتوان را به بالا می‌رساند، در حالی که آسانسورهای پله‌ای ممکن است، روی پله چندم نصب شوند و باید به معلول برای سوار شدن به آن، کمک کرد.
  • در صورت استفاده از ویلچرهای پله‌رو دیگر نیازی به حمل جداگانه ویلچر، تا بالای پله‌ها نیست.
  • ویلچرهای پله‌نورد، قابلیت جابه‌جایی و حمل با وسیله نقلیه به مکان دلخواه شما را دارد.

ویلچر پله رو  wheelchair accessible ویلچری است با طراحی و ساختار خاص که قادر است توسط آن، فرد معلول یا توانخواه از پله ها بالا رود.
برخی از این ویلچرها شاید در نگاه اول شبیه به ویلچر نباشن ولی برخی دیگر ظاهر و ساختاری شبیه به ویلچر دارند.
برخی از وسایل و تجهیزات نیز هستند که آنها هم جزء دسته ویلچرها به شمار نمی روند اما قادرند فرد و ویلچری که بر روی آن نشسته است را از راه پله بالا و پایین ببرند.

ویلچرهای پله رو دارای مدل های گوناگونی هستند که هر کدام از ساختار خاصی پیروی می کنند.
اما از بین طرح ها و روش هایی که باعث می شود این فرآیند بهتر و با مطلوبیت بیشتری انجام شود، استفاده از ساختار تسمه و شنی است (همانند شنی تانک).
این مدل از ویلچرها دارای ساختار بهتری و سرعت حرکت بالاتری هستند.

از انواع ویلچر پله رو موجود در دنیا می توان اینطور نام برد:

  1. ویلچر هایی که به تنهایی فرد قادر به حرکت در راه پله است
  2. ویلچرهایی که نیاز به فرد کمکی دارد
  3. ویلچرهایی که نیرو برقی در آن وجود ندارد و با کمک فرد دوم انجام می شود
  4. وسایلی که کمک می کند فرد و ویلچر با هم از پله ها بالا روند.

کلید چرخان موجود در قسمت پشتی دستگاه در جهت تنظیم طول دسته نگهدارنده استفاده می شود . ( در سه درجه مختلف قابل تنظیم می باشد. )  بهتر است دسته نگهدارنده در حالت بالا رفتن از پله در بالا ترین حد ممکن قرار گیرد و در هنگامی که دستگاه در یک سطح صاف قرار دارد در پایین ترین حد ممکن قرار گیرد. دسته ها به نحوی طراحی شده اند که کارایی راحتی در تمامی حالت ها داشته باشند.

دسته های جلویی جهت قرار گرفتن دست های بیمار روی آن ها طراحی شده و جهت قرار گرفتن ایمن و راحت تر بیمار روی دستگاه می گردد. دسته های پشتی جهت حمل بیمار در مواقعی که قصد جابه جایی افقی دستگاه را دارید به مانند یک ویلچر ساده عمل می کند.

قیمت خرید ویلچرپله رو اروپایی

همچنین در مواقعی که باطری دستگاه مشکل پیدا می کند و امکان استفاده از دستگاه به صورت برقی وجود نداشته باشد می توان از این دسته ها استفاده کرد. البته باید دقت کرد که در این گونه موارد باید از دو نفر استفاده شود یکی در قسمت پشتی و دیگری در قسمت جلویی بوسیله دسته های نگهدارنده ، می توانند در جهت انتقال دستگاه روی پله ها اقدام کنند.

دستگاه ویلچر پله رو جهت انتقال بیماران در ساختمان های چندطبقه و دارای پله های زیاد می باشد. این دستگاه نیاز به یک نفر جهت کنترل و هدایت را دارد. ساختار دستگاه فوق العاده ساده و راحت طراحی شده و به راحتی قابل استفاده در مسیر پله ها می باشد.

آشنایی با کاربردهای ویلچر برقی پله رو

ویلچر پله رو دارای چهار چرخ جهت حرکت اسان در سطوح افقی می باشد. این دستگاه مجهز به کمربند ایمنی جهت افزایش ایمنی بیمار در فرایند انتقال هست.

ویلچر پله رو از الیاژ الومینیوم مقاوم ساخته شده که باعث وزن کم ، اشغال فضای کم ، راحتی در جابه جایی و حمل اسان ، استفاده ایمن و تنظیف آسان شده است.

ویژگی های کلی ویلچرپله رو اروپایی

  • کاربری آسان و سریع
  • شارژ بوسیله برق تک فاز
  • حرکت نرم و بدون لرزش
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • امکان استفاده در اماکن عمومی
  • مجهز به تسمه نگهدارنده قوی
  • دارای کمربند ایمنی
  • محل قرار گرفتن پاها
  • بالشتک های مخصوص روی صندلی و قسمت پشتی
  • امکان طی کردن 500پله را در هر بار شارژ
  • حمل اسان دستگاه و امکان جابه جایی بوسیله خودرو
  • امکان حرکت در پله های با عرض کم
  • تحمل وزن فرد بیمار تا ۱۲۰ کیلو
  • سرعت جابه جایی دستگاه به صورت ۱۵ پله در دقیقه می باشد
  • مجهز به باطری و امکان شارژ بوسیله باطری خودرو
  • مجهز به کمربند ایمنی
  • وزن دستگاه 50 کیلوگرم
  • مناسب برای مکان های بدون اسانسور

ویلچر پله رو تسمه ای یکی از مطمئن ترین و ایمن ترین انواع مدل های ویلچر پله رو می باشد که جهت حرکت روی پله ها از یک نوع تسمه مقاوم و چسبنده بهره می گیرد و حرکتی بسیار روان مشابه حرکت تانک روی پله ها دارد.

ویلچر پله رو تسمه ای کارکردی بسیار آسان دارد و نیاز به قدرت فیزیکی چندانی جهت کنترل ویلچر پله رو تسمه ای وجود ندارد 

ویلچر پله رو تسمه ای یکی از مطمئن ترین و ایمن ترین انواع مدل های ویلچر پله رو می باشد که جهت حرکت روی پله ها از یک نوع تسمه مقاوم و چسبنده بهره می گیرد و حرکتی بسیار روان مشابه حرکت تانک روی پله ها دارد.

ویلچر پله رو تسمه ای کارکردی بسیار آسان دارد و نیاز به قدرت فیزیکی چندانی جهت کنترل ویلچر پله رو تسمه ای وجود ندارد . 

ویلچرپله رو Scewo چیست؟

نکاتی که باید در هنگام خرید ویلچرپله رو اروپایی دقت کنید

نصب آسان

یک ویلچر پله‌رو مناسب باید نصب آسانی داشته باشد تا با هر بار حمل و نقل ویلچر، نیاز نباشد، مدت زمان زیادی را صرف نصب ویلچر و راه‌اندازی مجدد آن کنید. برای بررسی این موضوع هم بهتر است فیلم‌های مربوط به معرفی ویلچر را با دقت ببینید و نظرات کاربران را هم مطالعه کنید.

قابلیت تنظیم ویلچر

قابل تنظیم بودن ویلچر پله‌نورد به خصوص پشتی صندلی آن را بررسی کنید. زیرا قابلیت تنظیم ویلچر، این امکان استفاده اشخاص مختلف را فراهم می‌کند. 

بررسی ایمنی ویلچر

یک پله‌نورد استاندارد و ایمن باید سیستم ترمز و کمربند ایمنی داشته باشد تا سلامت سرنشین ویچلر به خطر نیفتد.

حداکثر بار وزنی

این محصولات با توجه به برند و مدل، حداکثر بار وزنی متفاوتی را تحمل می‌کنند. بنابراین باید مدلی را انتخاب کنید که حداکثر بار وزنی‌ قابل تحملش با وزن فردی که قرار است از آن استفاده کند، مطابقت داشته باشد و وزن فرد ناتوان یا کم‌توان را به راحتی تحمل کند.

باتری

صندلی چرخدار پله‌رو، نیروی مورد نیاز خود را از طریق باتری به دست می‌آورد و هر چه‌قدر باتری کیفیت بالاتری داشته باشد، مدت زمان بیشتری شارژ نگه می‌دارد. هم‌چنین بهتر است، باتری قابلیت جدا شدن از دستگاه را داشته باشد تا بتوان آن را در محل دلخواه خود، شارژ کنید. لازم به ذکر است، باتری لیتیومی به دلیل سبک‌تر بودن و دوام بیشتر، بهتر از باتری سرب اسیدی است.

 نوع نیازتان را بسنجید

برخی پله‌نوردان به صورت یکپارچه طراحی شده‌اند و برخی دیگر، صندلی مجزایی دارند که بر روی پایه سوار می‌شود. معمولا صندلی‌های یکپارچه، مناسب افراد مسن و معلولی است که همواره باید از ویلچر استفاده کنند. این نوع ویلچرها در ابعاد جمع و جوری طراحی می‌شوند و به راحتی از پله‌های باریک عبور می‌کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید، حمل و نقل چنین ویلچرهایی سخت است و فقط مناسب افراد معلولی است که باید از ویلچر استفاده دائمی داشته باشند.

بررسی قیمت ویلچر

مدل‌های مختلفی از ویلچرهای پله‌رو با قیمت‌های متفاوت  وجود دارند، اما قرار نیست همه آن‌ها با بودجه شما همخوانی داشته باشند. بنابراین بعد از بررسی موارد ذکر شده، باید مدلی انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد و در عین حال ویژگی‌های مورد نیازتان را تامین کند.

ویلچر برقی پله رو مدل WF-23

قیمت ویلچرپله رو اروپایی

مزایای ویلچرپله رو اروپایی

قیمت ویلچر پله رو به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که باید در هنگام خرید ویلچر پله رو به آن ها توجه کرد تا انتخاب مناسبی داشته باشیم. برخی از مهمترین این پارامترها عبارتنداز : 

  • امکانات و تجهیزات جانبی 
  • قدرت ویلچر پله رو و وزن قابل تحمل و جابه جایی 
  • کیفیت و جنس مواد اولیه 
  • میزان استفاده و تردد 
  • طول مسیر و تعداد پله ها 
  • کیفیت طراحی 
  • ایمنی مناسب
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش

برای اطلاع دقیق از قیمت ویلچرپله رو اروپایی با گروه فنی کوشا در تماس باشید. 

فیلم معرفی ویلچر پله رو اروپایی

در این فیلم می توانید با مهمترین مشخصات ویلچر پله رو اروپایی کوشا آشنا شوید.

مقالات مرتبط

خدمات حمل بیمار از پله
مقالات آموزشی

حمل بیمار از پله

زمان مطالعه: 2 دقیقه افراد سالمند و ناتوان در جهت عبور از مسیر پله ها همواره دچار مشکل هستند و نیاز به یک نفر همراه دارند. در بسیاری موارد

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

اسکرول به بالا

عضویت در خبرنامه

از جدیدترین تجهیزات و تخفیف های کوشا غافل نشو. کافیه ایمیلتو وارد کنی