نکات خرید پله پیما چرخشی چیست؟

پله پیما چرخشی
زمان مطالعه: 6 دقیقه

پله پیما چرخشی در واقع وسیله ای است که به شما کمک می کند به راحتی از پله ها رفت و آمد کنید!

یکی از بهترین تجهیزات توانبخشی را می توان تولید صندلی پله یا همان پله پیما داست. مدل پله پیما چرخشی همان مدلی است که برای پله های غیر مستقیم و چرخشی استفاده می شود. در ادامه ی این محتوا دقیق تر به بررسی پله پیما چرخشی می پردازیم. با تجهیزات کوشا همراه باشید. 

کاربرد پله پیما چرخشی

با توجه به نیاز روزافزون جامعه به این نوع تجهیزات از قبیل پله پیما چرخشی و ساده، خدمات نصب و راه‌اندازی آن‌ها رو به گسترش است. بسیاری از خانواده‌های دارای افراد سالمند و یا مراکز نگهداری این افراد نیز از کاربرد این تولیدات سود برده و آنها را در لیست خرید تجهیزات خود قرار می‌دهند. خدمات پس از فروش و پشتیبانی شرکتی از انواع بالابر پله چرخشی نیز در اختیار مشتریانی است که مایلند این محصولات ایمن و کاربردی را در اختیار داشته باشند.

بالابر پله چرخشی یا پله پیما چرخشی نوعی از پله پیما است که در راه پله های دارای پیچ استفاده می‌شود. عموما استفاده این وسیله برای جابه‌جایی افراد ناتوان هست. با توجه به نیاز روزافزون جامعه به این نوع تجهیزات از قبیل پله پیما چرخشی و ساده، خدمات نصب و راه‌اندازی آن‌ها رو به گسترش است.

خرید پله پیما چرخشی

همانطور که گفته شد مهم ترین کاربرد صندلی پله چرخشی در مکان هایی می باشد که پله ها حالت چرخشی دارند. 

  • استفاده تو خونه‌های مسکونی، خونه‌های دوبلکس و چند طبقه
  • استفاده تو بیمارستانا و کلینیکا و مراکز درمانی برای بیمارها
  • استفاده در اداره‌ها و مکان‌های تجاری
  • استفاده در هتل و مسافرخونه‌ها

عوامل موثر در قیمت پله پیما چرخشی

طول مسیر نیز به تابع مستقیمی از قیمت صندلی پله پیما پیچشی می باشد و هر چه بیشتر شود مسلما قیمت صندلی پله پیما پیچشی نیز افزایش خواهد یافت. 

نکته دیگری که به عنوان یکی از پارامترهای قیمت این محصول می باشد کشور سازنده محصول می باشد محصول ایرانی صندلی پله پیما پیچشی که توسط کارشناسان کوشا طراحی شده تقریبا قیمتی معادل یک سوم قیمت سیستم اروپایی دارد . در سیستم ایرانی کارشناسان کوشا تلاش کردند بیشتر تمرکز را بر روی کیفیت و ایمنی دستگاه قراردهند . 

همچنین میزان و تعداد امکانات پیاده شده بر روی دستگاه نیز می تواند به عنوان عامل مهم دیگری در تعیین قیمت صندلی پله پیما پیچشی قرار گیرد . به عنوان مثال ممکن است مشتری شرایط ویژه سفارشی برای پروژه در نظر گرفته باشد مثلا دستگاه در سه یا چند ایستگاه متوقف گردد یا امکانات ویژه ای مثل کنترل دستگاه توسط سلکتور و مواردی از این قبیل که این موضوع نیز بر قیمت دستگاه تاثیر می گذارد. 

برای اطلاع از قیمت روز خرید صندلی پله با ما تماس بگیرید.

 

پله پیما چرخشی یک دستگاه ورزشی است که ویژگی‌های زیر را دارا می‌باشد:

  1. قابلیت چرخش: این دستگاه قابلیت چرخش در 360 درجه را داراست که به کاربر امکان می‌دهد حرکات متنوعی را انجام دهد.

  2. تنظیم ارتفاع: برخی از پله پیماهای چرخشی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند که به کاربر امکان می‌دهد میزان سختی تمرین را تنظیم کند.

  3. پدال‌های ضد لغزش: پله پیماهای چرخشی دارای پدال‌های ضد لغزش هستند که از ایمنی کاربر در طول تمرین مراقبت می‌کنند.

  4. صفحه نمایش دیجیتال: برخی از این دستگاه‌ها دارای صفحه نمایش دیجیتال هستند که اطلاعاتی از جمله زمان، مسافت، کالری‌های سوزانده شده و ضربان قلب را نشان می‌دهد.

  5. مقاومت قابل تنظیم: پله پیماهای چرخشی معمولا قابلیت تنظیم مقاومت را دارند تا به کاربر امکان تنظیم میزان سختی تمرین را بدهند.

ویژگی های خرید پله پیما چرخشی از کوشا

  • فروش اقساطی بدون پیش پرداخت
  • هفت روز تضمین بازگشت وجه در صورت نارضایتی از کالا
  • یک سال گارانتی بی قید و شرط
  • یک سال بیمه نامه مسئولیت
  • پنج سال خدمات پس از فروش
  • خدمات پس از فروش 24 ساعته
  • ارسال و نصب رایگان در سراسر کشور
  • دارای گواهی ثبت اختراع انحصاری
  • دارای تمامی مجوز ها و استانداردهای مربوطه

ویژگی های پله پیما چرخشی

فیلم پله پیما چرخشی کوشا

در این فیلم می توانید نحوه کارکرد و پروژه اجرایی پله پیما چرخشی کوشا را مشاهده کنید.

  • قابلیت جابه جایی وزن فرد تا ۱۳۰ کیلوگرم – البته پله پیما چرخشی قابلیت جابه جایی وزن بیشتر را نیز داراست ولی فشار زیادی به موتور وارد شده و باعث زود مستهلک شدن سیستم خواهد شد .
  • زاویه ای که دستگاه قابل نصب می باشد بین ۳۰ تا ۶۰ درجه می باشد که برای زوایای بیشتر و کمتر از این محدوده ، استفاده از این دستگاه توصیه نمی گردد و مسئولیت به عهده مشتری خواهد بود.
  • دستگاه صندلی بالابر پله ای در نمونه های داخلی فقط برای محیط داخلی طراحی شده و باید حتما روی دستگاه پوشانده گردد ولی در نمونه های خارجی به دو صورت برای محیط داخلی و خارجی طراحی شده است که البته از لحاظ قیمتی متفاوت می باشد.
  • دستگاه بالابر پله دارای موتور پرقدرت ۲۴ ولت می باشد که مجهز به سیستم ضدبرخورد می باشد که در صورت فشار بیش از حد به موتور ، سیستم متوقف شده و تا ارسال فرمان بعدی ، عمل نخواهد کرد.
  • نکته ای که باید بدان توجه کرد این است که سیستم های پیچشی با توجه به اینکه به صورت سفارشی و طراحی شده برای شرایط پله ها به صورت انحصاری می باشد این دستگاه قابل جابه جایی و انتقال به مکان دیگری نمی باشد چون شرایط خم و قوس های هر پله ها ، منحصر به همان پله ها می باشد و بعد از اینکه ریل ها دستگاه خم داده شود به هیچ وجه قابل خم کاری مجدد نمی باشد.

پله پیما های گردشی به صورت کلی دارای تکنولوژی تولید پیچیده تر و بروز تری میباشند که به جرات میتوان گفت در بسیاری از پروژه ها از تمام جوانب (قیمت، عدم تخریب، شرایط منزل و ..) گزینه جذاب و فوق العاده ای است. زندگی در یک ساختمان چند طبقه بدون آسانسور به سادگی میتواند تبدیل به کابوسی شود که رفت آمد را برای ساکنین دشوار یا حتی غیر ممکن می سازد.
به منظور نصب یک آسانسور استاندارد و ایمن نیاز به فضای از قبل تعبیه شده میباشد که اکثر منازل قدیمی این امکان را ندارند و از طرفی تخریب یک ساختمان و ایجاد فضای آسانسور نه تنها هزینه های سنگینی را همراه دارد بلکه در بسیاری موارد این موضوع هم به دلیل نوع نقشه و طراحی ساختمان امکان پذیر نمیباشد.
پله رو گردشی بدون نیاز به نرده و فضای خاص ما بین پله ها به سادگی توسط ریل های مخصوص خود بر روی پله ها به صورت اتصالات پیچ و مهره ای نصب میگردد و دسترسی به طبقات بالا را میسر میسازد.

مقایسه صندلی پله ایرانی و خارجی

صندلی برقی راه پله همان صندلی پله پیما می باشد و دستگاهی است که می تواند در باریکترین و کوچک ترین مسیر های راه پله نصب شود و محدودیت هایی که ممکن است در استفاده از بالابر یا اسانسور وجود داشته باشد را به راحتی حل نماید.  یکی از مشکلات و سوالاتی که همواره مشتریان در مورد دستگاه صندلی برقی راه پله مطرح می نمایند میزان فضای اشغالی دستگاه در حالت استفاده می باشد.

بسیاری از مردم فکر می کنند که دستگاه صندلی پله پیما یک اختراع جدید و مدرن می باشد. این در حالی است که این دستگاه قدمت تاریخی چند دهه دارد. دستگاه صندلی پله پیما برای افرادی که بالارفتن از پله ها برایشان دشوار باشد مناسب می باشد و به این افراد کمک می کند تا بر ترس از سقوط غلبه کنند.

اولین تاریخچه صندلی پله اختراع شده توسط هنری هشتم پادشاه انگلیس در اواسط 1500 ثبت شده که پس از زخمی شدن در یک جنگ نیاز به دستگاهی داشت تا بتواند ۲۰ عدد پله را طی کند. مکانیزم حرکتی این دستگاه از طریق طناب و به صورت بکسلی انجام می گرفت. همچنین شاه هنری از چند مدل صندلی چرخدار اولیه جهت حرکت در قصر استفاده می کرد.

صندلی بالابر پله از لحاظ ساختار و مکانیزم حرکتی نیز در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد که برخی از مهمترین انواع مدل های مکانیزم حرکتی اسانسور بالابر پله عبارتنداز‌ :‌

  • مکانیزم چرخ دنده گیربکس روی ریل دندانه شانه ای 
  • مکانیزم سیم بکسلی و انتقال حرکت از طریق سیم بکسل 
  • مکانیزم اصطکاکی از طریق فشار لاستیک بر روی ریل 

صندلی پله پیما پیچشی خارجی یکی از انواع مدل های پله پیما محسوب می شود که قابلیت چرخش و عبور از مسیر های دارای شکستگی را داراست.

دستگاه صندلی پله پیما پیچشی خارجی با توجه به اتصال موقت به پله ها ، به راحتی قابل جابه جایی و انتقال به سایر مکان ها می باشد که البته این انتقال باید با نظر کارشناس انجام گیرد.

صندلی پله پیما پیچشی خارجی دارای یکسال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد.

صندلی پله پیما پیچشی برای شرایطی مورد استفاده قرار می گیرد که شما به هیچ عنوان امکان استفاده از بالابر یا آسانسور را نداشته باشید چون مسلما در صورتی که امکان اجرای بالابر یا اسانسور را داشته باشید از هر نظر استفاده از بالابر و اسانسور مقرون به صرفه خواهد بود ( چه از لحاظ هزینه و چه از لحاظ امکانات و توانایی ها ) پس در مرحله اول پیشنهاد ما در صورت امکان ، استفاده از انواع مدل های بالابر یا اسانسور می باشد. 

در مرحله دوم طراحی و پیاده سازی محصول صندلی پله پیما پیچشی چه در مدل ایرانی و چه در مدل اروپایی از پیچیدگی های خاصی برخوردار هست و در بسیاری موارد ممکن است از پیاده سازی بالابر یا اسانسور زمان بیشتری نیاز باشد. به صورت میانگین می توان زمان ۶۰ تا ۹۰ روز کاری را جهت پیاده سازی محصول صندلی پله پیما پیچشی تخمین زد.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =

اسکرول به بالا