خرید اسکوتر معلولین

قیمت-خرید-اسکوتر-معلولین
زمان مطالعه: 7 دقیقه

خرید اسکوتر معلولین و همچنین اسکوتر مخصوص بیماران و سالمندان را در تجهیزات توابخشی کوشا مشاهده نمایید. 

بهترین اسکوتر برای معلولین باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ کاربرد خرید اسکوتر معلولین در چیست؟ 

در این مقاله به توضیح تمامی سوالات شما در مورد خرید اسکوتر معلولین می پردازیم. با کوشا همراه باشید. 

فیلم راهنمای خرید اسکوتر معلولین

جهت آشنایی بیشتر با محصول اسکوتر معلولین ایرانی می توانید فیلم زیر را با دقت مشاهده کنید و با کارشناسان کوشا تماس بگیرید.

آشنایی با خرید اسکوتر معلولین

اسکوتر برقی یکی از انواع ویلچر برقی و از تجهیزات پزشکی مخصوص استفاده سالمندان و معلولان می باشد. ویلچر برقی انواع مختلفی دارد و بسته به شرایط فیزیکی بیمار یا سالمند مورد استفاده قرار میگیرد.

موقعیت مکانی زندگی و میزان تحرکات و جابجایی که فرد معلول یا سالمند نیاز دارد، میتواند تعیین کننده ویلچر مورد نظر باشد. بیشتری استفاده ویلچر برقی یا اسکوتر برقی برای بیمارانی است که دارای ضایعه نخاعی هستند و طی کردن مسافت طولانی برای آنها دشوار است. همچنین این افراد باید بدون همراه تردد کنند و به تنهایی اقدام به حرکت دادن ویلچر نمایند.

خرید اسکوتر معلولین

اسکوترهای برقی بهترین وسیله برای چنین افرادی است. این وسیله مشابه ویلچر برقی می باشد. برای کسانی که به سختی میتوانند راه بروند و یا برای انجام کارهای روزانه نیاز به پرستار دارند، بسیار مناسب است.

آشنایی با ویلچرپله رو 

شما با خرید اسکوتر معلولین در واقع یک ماشین کوچک برای افراد معلول و سالمندان خود خریداری کرده اید که بسیار پرکاربردی می باشد! این وسیلخ کاملا ایمن است. 

اسکوتر ویژه معلولین دارای یک صندلی سوار بر ۳ تا ۵ چرخ است و دارای محلی برای قرار دادن پا می باشد. اسکوترهای برقی دارای فرمان برای هدایت آسان تر چرخ ها و صندلی هستند تا حرکت فرد آسان تر باشد.

منبع تغذیه این وسیله یک موتور الکتریکی با انرژی باتری می باشد. باتری داخل اسکوتر قرار دارد و قابل تعویض است.

انواع مدل های اسکوتر معلولین

  • اسکوتر برقی M150
  • اسکوتر برقی X150

اسکوتر برقی بر اساس نوع نیاز فرد انواع مختلفی دارد. از جمله :

اسکوتر مسافرتی : این اسکوتر سبک است و به راحتی قابل تا شدن است. به این ترتیب حمل آن آسان تر خواهد بود.

اسکوتر سه چرخ : برای نگهداری این اسکوتر به فضای کمتری نیاز دارید اما در عین حال قابلیت های کمتری نیز نسبت به اسکوتر چهار چرخ دارد. این مدل را میتوانید در منزل نیز استفاده کنید.

اسکوتر چهار چرخ : اسکوتر های برقی چهار چرخ، دارای چرخ های قدرتمند و محکم هستند و زاویه چرخ آنها قابل تنظیم است. این وسیله در خارج از منزل و هم داخل منزل قابل استفاده است.

مشخصات فنی اسکوتر معلولین

اسکوتربرقی M150 و مشخصات فنی آن به صورت زیر می باشد: 

  • سرعت: قابل تنظیم تا 12 کیلومتر بر ساعت
  • پیمایش: 15 تا 20 کیلومتر
  • باتوجه به تاثیر وزن، سرعت، شیب استفاده و… پیمایش با یک بار شارژ کامل حدودی می باشد. 
  • موتور: یک عدد موتور 500 وات ساخت تایوان
  • وزن: 90 کیلوگرم
  • وزن قابل حمل: 150 کیلوگرم 
  • منبع تغذیه: دو عدد باتری سیلد اسید 12ولت 40 یا 45 آمپر ساعت 
  • زمان شارژ: شارژ کامل 5 ساعت 
  • شیب حرکت: توان بالارفتن شیب تا 12 درصد 
  • قابلیت حرکت دنده عقب
  • بدون نیاز به هیچ گونه مجوز قانونی و گواهینامه
  • قابلیت: کمک فنر، زیر آرنجی متحرک، کمربند ایمنی، آینه بغل، تنظیم زاویه فرمان، سیستم چراغ و فلاشر، آنتی تیپ، سبدخرید

با استفاده از این دستگاه استقلال کافی برای بیمار یا معلول فراهم می‌شوند. کاربران می‌توانند با خیال راحت مسافت‎های طولانی را با آن طی کنند. با استفاده از این دستگاه می‌توانند در کمترین فضای ممکن دور بزنند. این دستگاه از پایداری خوبی برخوردار است و آیتم‌های صندلی و نشستن‌های مختلفی را فراهم می‌کند. چرخ‌ این اسکوترها در سبک‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شود. حتی در انتخاب باتری آن تنوع بسیار زیادی مشاهده خواهد شد. از این دستگاه باید به صورت منظم نگهداری شود و در هنگام استفاده از آن استاندارهای لازم را رعایت کنید. معمولا این دستگاه رادر سطوح نرم مورد استفاده قرار دهید و نحوه استفاده خاصی ندارد می‌توانید با لمس کردن دکمه آن را هدایت کنید.

در بسیاری از این اسکوترها لوازم جانبی مفیدی وجود دارد که راحتی و آرامش هر چه بیشتر را برای کاربر فراهم می‌کند. اساسا این اسکوترها را می‌توانید در وزن‌های سبک‌تری هم انتخاب کنید.

  •  

مزایای بزرگ خرید اسکوتر معلولین

مزایای استفاده از اسکوترهای برقی برای افرادی که مشکلات تحرک شدید دارند مناسب تر است. این وسیله توانایی سفارشی شدن دارد و میتواند به طور منحصر به فرد تنظیم شود.

تنظیم میزان سرعت و حرکت برای اسکوترهای برقی وجود دارد. اما نیاز به شارژ باتری در فواصل کمتر دارد و پایداری تنظیمات نسبت به ویلچرها کمتر است.

برای استفاده راحت تر میتوان ساپورت های اسکوتر را حذف کرد. همچنین امکان نصب لوازم جانبی برای آن وجود دارد.

قیمت خرید اسکوتر معلولین

تفاوت اصلی ویلچربرقی و خرید اسکوتر معلولین

اسکوتر برقی تفاوت های زیادی با ویلچر برقی دارد. از جمله محل استفاده از ان استو ویلچر برای استفاده در منزل مناسب تر است. اما اسکوترها بزرگ تر و سنگین ترند و برای استفاده در خرج از منزل مناسب تر می باشند.

برای راندن و حرکت دادن ویلچر در بیشتر مواقع نیاز به کمک دیگران دارید. همچنین این وسیله برای کسانی که انجام برخی کارها برایشان مقدرو است مناسب تر است. اما حفظ تعادل بدن با ویلچر برای افراد به تنهایی دشوار است و اسکوتر ها وسیله مناسب تری اند.

ویلچرها اغلب جنبه درمانی و کمی دارند و استفاده از آنها عمومی تر است.

اسکوترهای برقی امکان کنترل را به کمک دسته یا فرمان به فرد میدهند و برای تردد در معابر تنگ نز مناسب ترند.

به طور کلی این وسیله برای کسانی که دارای مشکلات جزئی در راه رفتن و حرکت کردن هستند مناسب تر است.

به طور کلی اسکوتر حرکـتی برای افرادی که در حرکت و یا راه رفتن طولانی مدت دارای مشکل جزئی هستند وسیله ی بسیار مناسبی است.

ویلچر برقی توسط باتری و موتور الکتریکی حرکت داده میشود. فرد میتواند تنها با فشار دادن یک دکمه ویلچر پله برقی را حرکت دهد. برای کسانی که قادر به حرکت دادن انگشت ها و دست خود نیستندف این وسیله بسیار مناسب است. با ویلچر برقی میتوان مسافت طولانی را طی کرد و کمترین فضا برای عبور و درو زدن نیاز است.

اما برای کنترل اسکوترهای برقی نیاز است تا فرد قدرت لازم را داشته باشد. اسکوترها دقت و تسط بیشتری را برای کنترل میطلبند.

همچنین برای نگهداری و تعمیر اسکوترها نیاز به ابزاری مانند ابزار تعمیر ماشین یا موتور دارید.

نکات مهم خرید اسکوتر معلولین

انتخاب و خرید یک اسکوتر چهار چرخ برقی نباید کار چندان پیچیده و دشواری باشد، ولی چندین عامل وجود دارد که بهتراست قبل از تصمیم گیری به آنها توجه نمایید.

  • اندازه اسکوتر
  • نوع مسیری که قرار است در آن رانندگی کنید.
  • مسافتی که قرار است با این دستگاه طی شود.
  • عمر باتری
  • اولویت ها

علاوه بر وسایلی که تصمیم به حمل به همراه خود دارید، قد و وزن شما نیز از عوامل مهمی هستند که بایستی حتماً در هنگام خرید اسکوتر متحرک در نظر بگیرید. اسکوتر معمولی مخصوص بزرگسالان تحمل وزنی در حدود ۱۱۰-۱۵۸ کیلوگرم را دارد. افرادی که انتظار تحمل وزنی بیش از این از اسکوتر خود دارند بایستی روی یک اسکوتری با ظرفیت تحمل وزنی سنگین تر سرمایه گذاری نمایند که بتواند وزن آنها را با حفظ همان سرعت پیشین تحمل کند. بسیاری از اسکوترهایی که با باتری کار می کنند برای افراد سبک وزن طراحی شده و قابل حمل می باشند. آنها قابلیت جدا شدن دارند و بنابراین به راحتی حمل می گردند، به این طریق طی مسیر با این وسیله نیز بسیار راحت تر خواهد بود.

به دلیل پراکندگی وزن راننده بر روی چهار چرخ، اسکوترهای چهار چرخ برقی یکی از گزینه های ایمن برای خرید هستند. اسکوترهای پهن تر، اگر با سرعت بالا رانده شوند خطر واژگون شدن دارند. اسکوترهای چهار چرخ برقی عملکردی مشابه با یک اتومبیل را دارند. دو چرخ عقب مختص هل دادن اسکوتر به سمت جلو بوده و دو چرخ جلو برای فرمان می باشند. اسکوترهای چهار چرخ برقی علاوه بر پایداری بالا بسیار بادوام نیز می باشند و در هنگام جابجایی در مسیرهای مورد نیاز راننده را ایمن نگاه می دارند. سرعت متوسط برای اسکوتر چهار چرخ ۸ کیلومتر در ساعت است.

قدرت و توان باتری نیز در هنگام خرید اسکوتر چهار چرخ برقی بایستی مورد توجه قرار گیرد. برای افرادی که علاقه مند به جابجایی با اسکوتر هستند، مقدار مسافتی که اسکوتر در هر بار شارژ می تواند طی کند، نیزبسیار حایز اهمیت خواهد بود. Breez یکی از اسکوترهایی است که برای مسافرت و جابجایی طراحی شده است و به منظور جابجایی راحت قطعات آن قابلیت جدا شدن از هم را دارند، شما می‌ توانید بعد از هر بار شارژ مسافتی در حدود ۳۲ کیلومتر را طی کنید.

برای افرادی که به دنبال اسکوتر های با سرعت جابجایی بالا می باشند اسکوتر EW-54R می تواند تا سرعتی حدود ۲۴ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. قابلیت های سرعت و مدت زمانی که این وسیله برای رسیدن به سرعت مورد نظر نیاز دارد نیز از عوامل مهمی هستند که در هنگام خرید یک اسکوتر چهار چرخ برقی بایستی حتماً موردتوجه قرار گیرند.

در زمان خرید اسکوتر برقی باید به نکاتی همچون مسافت مورد نظر برای حرکت دقت کنید. اگر نیاز به وسیله ای دارید تا با ان از خانه خارج شوید و مدت کمی در خیایان ها گردش کنید، اسکوتورهای برقی برای شما مناسب اند.

اگر قدرت حرکت دادن دست ها برای شما وجود دارد و امکان بیرون رفتن بدون همراه را دارید، این وسیله انتخاب خوبی خواهد بود.

اسکوترها فضای کافی و راحتی را برای نشستن به کاربر میدهند و محدودیت حرکت برای شما ندارند. به طور کل اگر مشکل در حفظ تعادل خود نداشته باشید این وسیله پیشنهاد بهتری برای شما خواهد بود.

اگر برای خرید اسکوتر معلولین نیاز به مشاوره رایگان دارید با کارشناسان کوشا در تماس باشید.

تفاوت های زیادی ميان اسکوتر و ويلچربرقی وجود دارد.عمده ترين تفاوت آنها در استفاده از اين وسايل در خارج يا داخل خانه است.
ويلچرهای برقی گرانتربوده وبرای استفاده افرادی که قدرت بدنی پايين و عدم تعادل جسمانی دارند بسيار مناسب است. استفاده از ويلچر اغلب جنبه پزشکی وکمک درمانی دارد در حاليکه توانایـی اسکوتر فراتر از اين قابليت هاست. ویلچر برای انجام فعاليت های روزمره در منزل کاربرد بیشتری دارد اما اغلب برای استفاده از ویلچرها نیاز به کمک دیگران ضروریست.

اسکوتر حرکـتی بزرگتر بوده و برخلاف ويلچر برقی از معابر تنگ عبور می کند. اسکوتر اغلب دارای۳ يا ۴ چرخ است. کاربر اسکوتر بايد در کنترل آن توانمند باشد و به کمک دسته يا فرمان اسکوتر را هدايت کند.
به طور کلی اسکوتر حرکـتی برای افرادی که در حرکت و يا راه رفتن طولانی مدت دارای مشکل جزئی هستند وسيله ی بسیار مناسبی است.

قیمت خرید اسکوتر معلولین

همانطور که در بالا هم مشاهده کردید اسکوتر معلولین مدل های متفاوتی دارد که شما می توانید با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کنید. به این ترتیب قیمت آن هم متفاوت خواهد شد. برای اطلاع دقیق از قیمت ها تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

خدمات حمل بیمار از پله
مقالات آموزشی

حمل بیمار از پله

زمان مطالعه: 2 دقیقه افراد سالمند و ناتوان در جهت عبور از مسیر پله ها همواره دچار مشکل هستند و نیاز به یک نفر همراه دارند. در بسیاری موارد

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − دو =

اسکرول به بالا