دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان
زمان مطالعه: 9 دقیقه

دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان چیست؟ قیمت دستگیره سالمندی چقدر است؟

قبل از اینکه بخواهید از قیمت‌ها مطلع شوید باید این نکته را بدانید که دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان چیست و چه کاربردی دارد؟‌

همه‌ی افراد روزی پیر می‌شوند و به طور کلی در هر خانواده‌ای فردی مسن وجود دارد که شاید قادر به انجام امورات روزمره‌ی خود نباشد. اما افراد دیگر هم ممکن است از حمل و نقل سالمندان و حتی افراد بیمار و ناتوان جسمی و معلول خسته شده باشند و دچار بیماری‌های عضلانی شوند!

دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

زیرا این افراد توانایی این را ندارند که بدن و وزن خود را کنترل کنند بنابراین قسمت سنگین آن روی افراد حمل کننده‌ی ایشان می‌افتد.

دستگیره های سرویس بهداشتی سالمندی به جهت ایجاد آسایش و رفاه  افراد سالمند، معلولین، جانبازان و یا کسانی که برای بلند شدن یا تکیه دادن نیازمند یک تکیه گاه قوی هستند، کاربرد دارد و بیشتر در سرویس های بهداشتی یا حمام نصب می شوند.

همچنین می توان از دستگیره های سرویس بهداشتی برای سایر مراکز درمانی ، فیزیوتراپی ها ، مراکز توانبخشی ، بیمارستان ها استفاده کرد. 

به همین دلیل وسایل کمکی برای حمل سالمندان به وجود آمده است. از جمله مهم‌ترین وسایلی که برای این موضوع وجود دارد: صندلی پله، ویلچر پله، صندلی بالابر بیمار از زمین و حمل سالمندان، بالابر سقفی بیمار و… است.

سالمندان برای انجام اموری که مربوط به نشست و برخاست است مانند برآورده کردن نیاز های شخصی (حمام کردن و دستشویی رفتن)، نیاز به کمک داردند. از گذشته تا به امروز سالمندان برای کمک در راه رفتن از عصا استفاده می کردند. به طور کل عصا تکیه گاهی است برای راه رفتن. ولی استفاده از عصا در سطوح صافی مانند سرویس بهداشتی بسیار خطرناک است. دستگیره سالمندی در سرویس های بهداشتی به جهت حفظ تعاد افراد نصب می گردد. در واقع این دستگیره سالمندی همان دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان برای حمام و دستشویی است.

علاوه بر استفاده خانگی دستگیره های دیواری ، از دیگر کاربرد های آن در هتل ها و بیمارستان ها می باشد. تجهیزات کمکی و سالمندی ، باعث کاهش ریسک خطرات ناشی از افتادن در بیماران ، سالمندان و زنان باردار و نیز کمک به نشست و برخاست و حفظ تعادل معلولین و سالمندان و بازیابی استقلال فردی آن ها شده و قابل نصب در سرویس بهداشتی،حمام و راه رو ها (کنار توالت فرنگی و زمینی ، روشویی و زیر دوش حمام) می‌باشد‌.

دستگیره های سالمندی دارای بدنه استیل و ضد زنگ بوده و بسیار محکم هستند، همچنین یکی از دغدغه های استفاده وسائل در حمام زنگ زدن است و با توجه به اینکه بدنه این دستگیره از استیل بوده و استیل نیز ضد زنگ می باشد ،یک انتخاب مناسب برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی است.

همچنین بدلیل اینکه این نوع از دستگیره ها دارای طراحی بسیار زیبا می‌باشند، می‌توان از آن برای استفاده به عنوان جا حوله ای در سرویس های بهداشتی و حمام نیز استفاده نمود. 

یکی از تجهیزاتی که می تواند در جهت سرویس بهداشتی سالمندان و معلولین کاربردی بالایی داشته باشد صندلی بالابر سرویس بهداشتی می باشد. 

چرا خرید دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان ضروری است ؟

در این بخش قصد داریم برخی از مهمترین عواملی که ضرورت خرید دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان را نشان می دهد بررسی کنیم : 

انواع دستگیره سالمندی

دلیل استفاده از دستگیره دیواری

هشتاد درصد از حوادث مرتبط با زمین خوردن سالمندان در حمام و توالت می باشد که متاسفانه ریسک بالایی دارد. سالمندان اکثرا مشکل راه رفتن و حفظ تعادل دارند. اما بیشتر آن ها از سلامت مناسبی در بخش بالا تنه و دستان خود برخوردارند. این نکته کمک می کند تا آن ها بتوانند به کمک دستگیره های ایمنی، بسیاری از نیازهای روزمره خود را برطرف کنند. یکی از تجهیزات توانبخشی کمک کننده دستگیره دیواری 35 سانت است که بیشتر در حمام و سرویس بهداشتی کاربرد دارد.

چه افرادی از دستگیره دیواری استفاده می کنند؟

دستگیره دیواری 35 سانت به جهت ایجاد آسایش و رفاه افراد سالمند ،معلولین ،جانبازان یا کسانی که برای بلند شدن به دنبال یک تکیه گاه قوی هستند. که این تجهیز بیشتر در سرویس بهداشتی یا حمام نصب می شوند. به علاوه از این دستگیره در سرویس بهداشتی مراکز درمانی، مراکز توانبخشی ،فیزیوتراپی، بیمارستان استفاده می شود.

به طور کلی سالمندان برای انجام کارهای مانند نشستن و برخاستن نیاز به کمک دارند. از زمان قدیم سالمندان برای کمک در راه رفتن از عصا استفاده می کردند. اما برای داخل سرویس بهداشتی و حمام برای حفظ تعادل و جلوگیری از زمین خوردن از دستگیره دیواری استفاده می شود.

کاربرد دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

با توجه به قشر سالمندی که در ایران وجود دارد همه ما در خانواده و اطراف دارای افراد سن بالا هستیم که دچار ناتوانی حرکتی می باشند. به دلیل گرفتاری ها شغلی و اجتماعی که درگیر آن ها هستیم نمی توانیم وقت خود را صرف نگهداری و مراقبت از سالمندان کنیم. حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم ایمن سازی و مناسب سازی منازل است. تا افراد سالمند بتوانند راحت تر امور روزانه خود را انجام دهند. دستگیره استیل 45 سانت از جمله وسایلی است که به بهبود وضعیت فرد کمک بسیاری می کند و علاوه بر کمک جسمانی از جهت روحی و روانی کمک به سزایی در راستای حفظ استقلال فرد می کند.

دستگیره سرویس بهداشتی کاربردهای بسیاری دارد و می تواند متناسب با نیاز شما انتخاب گردد. بهتر است قبل از خرید دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان با انواع کاربرد های ان آشنا شوید.

  • کنار توالت‌های ایرانی. برای راحت بلند شدن و نشستن بیمار و سالمندان در توالت ایرانی
  • کنار توالت‌های فرنگی: معمولا افراد سالمند و بیمار و معلول از دستشویی‌های فرنگی استفاده می‌کنند. این دستگیره به آن‌ها کمک می‌کند که به راحتی و بدون نیاز به کمک فرد دیگری روی توالت‌های فرنگی بنشینند.
  • کنار حمام : جهت استحمام افراد سالمند نیاز هست جهت حفظ تعادل و افزایش ایمنی از دستگیره های سالمندی استفاده شود تا نقطه اتکایی وجود داشته باشد.
  • در کنار راه پله‌ها:‌ این مورد برای استفاده‌ی همه‌ی افراد می‌باشد. یعنی افراد معمولی هم که می‌خواهند از پله رفت و آمد کنند می‌توانند از دستگیره‌ی سالمندان استفاده کنند.
  • در کنار صندلی و مبل و تخت: اگر دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان را در کنار صندلی و مبل و تخت قرار دهید خودشان می‌توانند بدون نیاز به کمک کسی روی تخت بنشینند و یا بلند شوند.
  • به صورت کلی از دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان در هر نقطه‌ای که نیاز به کمک برای نشستن و بلند شدن و … نیاز هست می‌توان استفاده کرد.
  • همچنین قابل استفاده برای افراد معمولی نیز هست. برای نصب در کنار استخر و سونا و جکوزی و… که ایمنی اشخاص در آن رعایت شود.

کاربرد دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

دستگیره های کمکی و سالمندی به راحتی قابل نصب و جایگذاری بوده و نیاز به راه اندازی پیچیده ای ندارد. همچنین شما می توانید به راحتی و با کمترین هزینه آن را تهیه فرمایید. دستگیره ها را می توان در همه زوایای مورد نظر مورد استفاده قرار داد.

دستگیره های سالمندی که با جنس استیل باشد از استحکام بهتری برخوردارند، و با پیچ و  رول پلاک روی دیوار نصب می شود،به دلیل جنسش بسیار صیقلی می باشد، به سالمندان کمک می کند تا راحت تر در سرویس های بهداشتی روی پا بایستند.

دستگیره هایی که دارای زاویه های ۳۰الی۹۰ درجه هستند باعث ایجاد حفظ تعادل و از لیز خوردن سالمندان جلوگیری میکند و در هنگام نشستن وبرخاستن سالمندان کمک میکند .

نکات مهم در هنگام خرید دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

  • حتما از جایی خریداری کنید که محصولات آن دارای گارانتی باشد. به این ترتیب اصل بودن محصول را تضمین می‌کنند.
  • از جنسی استفاده کنید که در مقابل ضربه و فشار محکم باشد. همچنین این دستگیره با توجه به اینکه کاملا نزدیک آب و رطوبت هوا هست اما نباید زنگ بزند. یعنی جنس آن طوری باشد که در مقابل زنگ زدن مقاومت کند. جنس استیل یا پلاستیک می تواند مقاومت خوبی داشته باشد.
  • دستگیره‌ای را خریداری کنید که به راحتی قابل نصب و جاگذاری باشد تا مجبور به تغییر در محل نباشید.
  • به این نکته نیز توجه داشته باشید که دستگیره باید در داخل یک سطح صاف به دیوار نصب شود. پس به این نکته نیز توجه کنید که سطح صافی را برای نصب آن انتخاب کنید.
  • دستگیره باید ظاهر زیبا و شیکی نیز داشته باشد بنابراین در هنگام انتخاب به این موضوع نیز توجه کنید.
  • در بعضی موارد از این دستگیره ها به عنوان جاحوله‌ای هم استفاده می‌شود.

به منظور طول عمر بیشتر این دستگیره، پس از هر بار استفاده آن را از محل نصب جدا کرده و در جای خشک و تمیز نگه داری کنید. محل استفاده باید تمیز و بدون آلودگی (خاک، کثیفی و …) و همچنین خشک باشد.

قیمت دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان چقدر است؟

در مورد قیمت دستگیره سرویس بهداشتی باید این نکته را بدانید که کاملا بر اساس نوع انتخاب شما قیمت متفاوت خواهد شد. بر اساس جنس بنده و نوع برندی که شما انتخاب می کنید هزینه هم برآورد خواهد شد. در صورت نیاز به مشاوره رایگان با مشاوران ما تماس بگیرید.

همچنین تجهیزات توانبخشی کوشا این امکان را فراهم کرده که شما متناسب با شرایط سرویس بهداشتی و حمام خود درخواست خود را ثبت کرده و تیم طراح کوشا در جهت طراحی درخواست شما اقدام کنند.

نصب دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

نصب دستگیره سرویس بهداشتی به راحتی انجام می گیرد و عموما باید بوسیله پیچ رول پلاک نصب گردد . دقت شود که با توجه به جنس دیوار از پیچ و رول پلاک با استقامت مناسب استفاده گردد تا تحمل میزان فشار وزن سالمند را داشته باشد. 

دقت نمایید که دستگیره در ارتفاع مناسب و قابل دسترس سالمند نصب گردد که می تواند در ارتفاع 1 تا 1.2 نصب گردد. البته این ارتفاع به صورت متغیر در نظر می گیرد و می تواند بسته به قد سالمند تعیین گردد. 

نصب دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان در مشهد توسط نصاب مجرب و متخصص انجام می گیرد.

انواع دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

به صورت کلی انواع دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان در دسته بندی زیر قرار می گیرد : 

  • دستگیره سالمندی فلزی 
  • دستگیره سالمندی استیل 
  • دستگیره سالمندی طرح استیل ( پلاستیکی ) 
  • دستگیره استیل تاشو 
  • دستگیره استیل زاویه دار
  • دستگیره اتکا متحرک با پایه و بدون پایه
  • فریم کمکی توالت فرنگی

دستگیره سالمندی ساده 

دستگیره سالمندی ساده در سایزهای 30 سانت و 45 سانت و 55 سانت در جنس های استیل و آب کروم تولید می شود و می تواند متناسب با محل استفاده ، وزن بیمار و نیاز کاربر انتخاب گردد.

انواع دستگیره زاویه دار 

دستگیره زاویه دار سرویس بهداشتی نوعی از دستگیره های سالمندی به حساب می آید که برای مکان هایی که نیاز هست ارتفاع تغییر کند یا به دلایل مختلفی نیاز هست که سالمند تغییر ارتفاع داشته باشد و به مرور بلند شود یا بشیند می تواند استفاده نماید. دستگیره زاویه دار سرویس بهداشتی در دو مدل 90 درجه و 120 درجه و با جنس های استیل و اب کروم ارائه می شود. 

دستگیره اتکا متحرک با پایه چیست ؟

نوع دیگری از دستگیره های سرویس بهداشتی که به تازگی تولید شده و می تواند با ایمنی بسیار بالایی در جهت بلند شدن و نشستن سالمند روی توالت فرنگی کمک کننده باشد دستگیره اتکا متحرک که در دو مدل پایه دار و بدون پایه ارائه می شود می باشد.

این دستگیره از جنس استیل می باشد و مناسب برای راحت نشستن و برخاستن و کاهش فشار به مفاصل و زانوها طراحی شده است.
با نصب یک یا دو عدد در سرویس بهداشتی فضایی ایمن برای استقلال فرد و افزایش اعتماد به نفس در انجام کارهای شخصی را فراهم می نمایید.

دستگیره اتکا بدون پایه

فریم کمکی توالت فرنگی چیست ؟

فریم کمکی توالت فرنگی یکی از محصولات جذاب در حوزه دستگیره های سالمندی می باشد که می تواند با ایمنی حداکثری در جهت استفاده ایمن سالمندان از توالت فرنگی بکار رود. 

دیگر نگران افتادن یا از بین رفتن تعادل سالمند خود نباشید. فریم کمکی توالت فرنگی ، استقلال کاملی با حفظ ایمنی به سالمند شما می دهد.

ویژگی های فریم کمکی توالت فرنگی

برخی از مهمترین ویژگی های فریم کمکی توالت فرنگی عبارتنداز : 

فریم کمکی آلومینیومی توالت فرنگی
چهارچوب نشیمن توالت فرنگی
Toilet Seat Frame
استفاده آسان و ایمن به منظور کمک به نشست و برخاست
پروفیل آلومینیومی بسیار مقاوم و سبک با پوشش رنگ کوره ای
بدون نیاز به نصب
قابلیت تنظیم ارتفاع 5 سانتیمتر توسط پایه های پیچی
وزن کلی محصول 2/900 کیلوگرم
عرض 58 سانت طول 48 سانت ارتفاع 70 الی 75 سانت

فریم کمکی توالت فرنگی

دستگیره دستشویی سالمندان چیست ؟

دستگیره دستشویی سالمندان نوعی از دستگیره سرویس بهداشتی می باشد که مختص به استفاده در فضای مرطوب دستشویی می باشد و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. 

جنس دستگیره دستشویی سالمندان

جنس دستگیره دستشویی سالمندان از ورق استیل می باشد تا مقاومت بالاتری در برابر رسیدن رطوبت داشته باشد.

دستگیره برای بلند شدن 

از نمونه های دستگیره سرویس بهداشتی به عنوان دستگیره برای بلند شدن در فضای عمومی تجاری و اداری نیز استفاده می شود.

دستگیره حمامی چیست ؟

دستگیره حمامی نوعی از دستگیره های سرویس بهداشتی می باشد که جهت استفاده و نگهداشتن افراد ناتوان در محیط حمام بکار می رود. جنس دستگیره حمامی جهت مقاومت در برابر رطوبت از استیل ضدزنگ می باشد.

سوالات متداول

اندازه دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان چقدر است ؟ 

در دو مدل 30 سانت و 50 سانت ارائه می شود 

جنس دستگیره سرویس بهداشتی سالمند چی هست ؟

در دو جنس استیل و طرح استیل ( پلاستیکی ) ارائه می شود.

دستگیره سالمند توالت فرنگی چیست ؟

یکی از انواع مدل های دستگیره سالمندی که در جهت بلند شدن سالمند از روی توالت فرنگی کاربرد دارد.

مزایای دستگیره سرویس بهداشتی چیست ؟ 

کاهش ریسک خطرات ناشی از افتادن در بیماران، سالمندان و زنان باردار و نیز کمک به نشست و برخاست و حفظ تعادل معلولین و سالمندان و جلوگیری از اعمال فشار به مفاصل و زانوها و بازیابی استقلال فردی آن ها

مکان های مناسب از دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان کجاست ؟ 

قابل نصب در سرویس بهداشتی، حمام و راه رو ها (کنار توالت فرنگی و زمینی، روشویی و زیر دوش حمام)

وسیله ای برای بلند شدن سالمندان از روی توالت فرنگی معرفی کنید ؟ 

شما می توانید از انواع مدل های دستگیره سرویس بهداشتی یا مدل های سفارشی استفاده کنید.

وسیله کمکی برای دستشویی سالمندان چیست ؟

دستگیره سرویس بهداشتی یکی از مهمترین وسایل کمکی جهت دستشویی سالمندان می باشد.

مقالات مرتبط

خدمات حمل بیمار از پله
مقالات آموزشی

حمل بیمار از پله

زمان مطالعه: 2 دقیقه افراد سالمند و ناتوان در جهت عبور از مسیر پله ها همواره دچار مشکل هستند و نیاز به یک نفر همراه دارند. در بسیاری موارد

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

اسکرول به بالا