ویلچر مخصوص کودکان

ویلچر مخصوص کودکان
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ویلچر مخصوص کودکان چیست؟ 

گاهی کودکان دچار شکستگی پا و یا عمل پا می شوند. در این میان کودک نباید حرکت کند. بنابراین می توان از ویلچر مخصوص کودکان استفاده کرد. 

ویلچر بزرگسالان برای کودکان مناسب نمی باشد. 

خرید ویلچر مخصوص کودکان

خرید یک ویلچر خوب و ساده و ارزان و با کیفیت نیاز به تحقیق زیادی دارد. اما وقتی قصد خرید یک ویلچر ساده و خوب را دارید مطمئنا آن را باید از مراکز تخصصی ویلچر تهیه نمایید.
ویژگی های ویلچر خوب و ساده+ 10 نکته طلایی که برای تهیه ویلچر ساده و خوب باید به آن توجه کنیم
1- ویلچر ساده باید از لحاظ بدنه اصلی دارای استقامت خوبی باشد تا به راحتی در برخورد با موانع دچار آسیب نشود. به عنوان مثال شاسی زیر و ضربدری آن از لوله های قوی استفاده شده باشد.

 یکی از دغدغه های مهم والدین کودکان فلج مغزی انتخاب یک ویلچر مخصوص کودکان کارآمد و مناسب برای کودک سی پی شان می باشد چراکه بسیاری از والدین اصالتاً نمی دانند که از چه زمانی باید کودکشان از ویلچر استفاده کند و اینکه آیا اصلاً باید به کودک سی پی عزیر چه استفاده کند یا نه؟

 اینکه کودکان فلج مغزی آیا باید به هر نفس ویلچر استفاده کند یا نه بستگی به شدت مشکل و سطح توانایی آنها دارد به طور مثال یک کودک سی پی دایپلژی ک به توانایی نسبی راه رفتن با وسایل کمکی میرسد نیازی به استفاده از ویلچر ندارد چراکه استفاده از ویلچر مخصوص کودکان میتواند وابستگی کودک را به ویلچر ایجاد کند.

 در برخی از مواقع هم کودکان سی پی به دلیل ضعف شدید حرکتی و وزن زیاد نمی‌توانند بدون کمک جابجایی داشته باشند و در واقع عدم استفاده از ویلچر فشار زیادی را به والدین ایجاد می کند در این مواقع اگر کودک فلج مغزی نتواند به واسطه واکر و اعصاب حرکت داشته باشد از ویلچر استفاده می شود خصوصاً در سنین بالاتر و انتخاب ویلچر برای کودک فلج مغزی اهمیت پیدا می‌کند.

ارتقا صندلی ویلچر مخصوص کودکان

به دو صورت ارتقا در تجهیزات صندلی ویلچر کودکان انجام می‌شود. در روش قدیمی‌تر صندلی به عقب تنظیم می‌شده است. اما در روش نوین صندلی رو به جلو آورده می‌شود. از این طریق صندلی ارتقا پیدا می‌کند.

همانطور که می‌دانیم رشد طولی و عرضی در کودکان اتفاق می‌افتد. این امر نیاز به تنظیمات عمق ویلچر را نشان می‌دهد. از این طریق پاهای کودکان روی زمین قرار نمی‌گیرد. همچنین فشاری به پاها وارد نمی‌شود.

ویلچر های سی پی با استحکام بالا از جنس آلومینیوم بوده و دارای عمر مفید و طولانی است.
این ویلچر ها هم به صورت دستی و هم به صورت برقی تولید می گردد که ویلچرهای دستی سی پی بیشتر در بازار های ایران یافت می شوند و ویلچر برقی از این مدل در ایران موجود نیست و یا به ندرت ویلچر اطفال برقی وارد ایران شده است.
ویلچر های سی پی در انواع مختلفی برای بزرگسالان و کودکان تولید می شوند.

قققق

رشد رو به عقب صندلی ویلچر

صندلی ویلچر در این حالت به عقب برده می‌شود. تنظیم کردن چند پیچ و مهره در این زمان لازم است. پشتی صندلی چرخ‌دار نیز در این راستا باید به عقب برده شود. در برخی از صندلی‌های چرخ‌دار تسمه‌هایی برای جابه‌جایی راحت‌تر تعبیه‌شده است.

هنگامی که صندلی ویلچر به عقب برده می‌شود، نقطه کانونی آن تغییر پیدا می‌کند. به همین دلیل پایداری ویلچر باید توسط پزشکان موردبررسی قرار بگیرد. برای این منظور چرخ‌های ویلچر مرتباً تنظیم می‌شود تا تعادل برقرار شود. همچنین محل قرارگیر‌ی پا نیز باید مجدداً تنظیم شود. با تغییر جایگاه صندلی و پشتی، کمربند ایمنی نیز باید تغییر مکان پیدا کند.

ویلچر مخصوص کودکان مناسب رشد کودک هم می باشد. این موضوع مهم ترین ویژگی ویلچر مخصوص کودکان می باشد.

رشد پا در کودک سبب در نظر گرفتن تنظیمات صندلی رو به جلو در ویلچر می‌شود. در این روش تغییراتی که در اجزای ویلچر انجام می‌شود کم‌تر است. زیرا نیازی به تغییر جایگاه پشتی نیست. فقط صندلی چرخ‌دار به جلو آورده می‌شود. همچنین جایگاه کمربند نیز تغییر نمی‌کند.

ویژگی ویلچر مخصوص کودکان

کلیه تغییراتی که ذکر شد، برای ارتقای رشد و توانایی کودکان است. بی‌شک انجام کارهای روزمره برای کودکانی که دچار مشکلات حرکتی هستند بسیار سخت است. اگر ویلچرهای مناسبی برای این افراد طراحی نشود، زندگی کردن آنان با مشکل مواجه می‌شود.

برای جلوگیری از این امر، ویلچرهای جدید و پیشرفته برقی ایجادشده‌اند. ویلچر برقی نوعی پیشرفته از ویلچرها است که برای هر قشری به خصوص کودکان مزایای بسیاری دارد.

همانطور که می‌دانیم قدرت این افراد برای حرکت دادن چرخ‌ها کم است. به همین دلیل ویلچر برقی این کار را برای افراد ساده می‌کند. زیرا نیازی به ایجاد فشار برای حرکت دادن نیست. ویلچر برقی با تنظیم سیستمی که در دسته صندلی تعبیه‌شده است کار می‌کند.

با روند رو به رشد کودکان ارتقای این نوع از ویلچرها نیز امکان‌پذیر است. ویلچر برقی دارای باتری قابل شارژ است. در نتیجه به راحتی با انرژی برق می‌توانید شارژ را انجام دهید. این نوع از ویلچرها دارای سرعت‌های متفاوتی هستند.

سرعت موردنظر در ویلچر برقی قابل تنظیم است. از آنجایی که این ویلچرها داری سیستم و فناوری به‌روزی هستند، هزینه بالاتری را نیز باید برای آنها بپردازید. در مقایسه با کارایی‌هایی این نوع از ویلچر، پرداخت هزینه بالاتر به طور کامل منصفانه است.

برای اطلاعات بیشتر راجب ویژگی های ویلچر برقی کلیک کنید.

هزینه ویلچر مخصوص کودکان چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت ها می توانید با کارشناسان تجهیزات توانبخشی کوشا به صورت رایگان تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

راهنمای حمل بیمار از پله
مقالات آموزشی

حمل بیمار از پله

زمان مطالعه: 2 دقیقه افراد سالمند و ناتوان در جهت عبور از مسیر پله ها همواره دچار مشکل هستند و نیاز به یک نفر همراه دارند. در بسیاری موارد

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هشت =

اسکرول به بالا

عضویت در خبرنامه

از جدیدترین تجهیزات و تخفیف های کوشا غافل نشو. کافیه ایمیلتو وارد کنی