بالابر نشسته به ایستاده بیمار

بالابر نشسته به ایستاده
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بالابر نشسته به ایستاده بیمار چیست؟

بالابر نشسته به ایستاده بیمار یکی از انواع بالابر بیمار هست که برای بیمار و معلولین استفاده می‌شود. از بالابر ایستاده با نام های دیگری چون بالابر نشسته به ایستاده ، بالابر ایستاده و بالابر کمکی نیز یاد می شود. بالابر ایستاده باعث تحرک بیشتر و ایجاد اثرات مثبت در ایستادن بیمار در عین حفظ ایمنی را برای بیمار فراهم می‌کند. بالابر ایستاده یکی از تجهیزاتی است که می‌تواند در مراکز درمانی ، مراقبتی و نگهداری ، توانبخشی ، فیزیوتراپی مورد استفاده قرار بگیرد‌.

خرید بالابر نشسته به ایستاده بیمار

راهنمای خرید بالابر نشسته به ایستاده بیمار

بسیاری از سالمندان و افراد دارای مشکل حرکتی در جهت انجام فعالیت های روزمره مثل حمام کردن ، لباس پوشیدن و… در تغییر حالت از نشسته با ایستاده دچار مشکل می باشند و همواره نیاز به یک کمک یا مراقب جهت این تغییر وضعیت دارندن. در جهت انجام این عملیات نوع دیگری از بالابر بیمار وجود دارد که در جهت تغییر حالت و وضعیت بیمار از نشسته به ایستاده می باشد و معروف به بالابر sit to stand یا بالابر نشسته به ایستاده هست.

بالابر بیمار یا همان لیفت بیمار وسیله ای است که کمک شایانی به این افراد می کند؛ افراد کم توان و یا ناتوان برای جابجایی از  روی زمین، ویلچر و یا تخت با مشکل روبرو هستند که این بالابر مشکل آن ها را تا حد زیادی کم کرده است.

بالابر نشسته به ایستاده بیمار

افراد کم توان و یا ناتوان با مشکلات زیادی روبرو هستند که انجام آن امور گاهی موجب آسیب رسیدن به آنها می شود، یکی از مهم ترین آن ها جابجایی و حرکت به محل مورد نظرشان است، این افراد که توانایی های کمتری نسبت به افراد سالم دارند که باعث می شود به یک ابزار کمکی برای حرکت بهتر نیاز داشته باشند.

یکی دیگر از بالابرهایی که می‌تواند به شما کمک کند صندلی بالابر بیمار از زمین می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه معرفی این صندلی در کوشا بروید.

نوعی از این بالابرها را ضدآب و ضدزنگ می‌سازند که این بالابره برای شستشو و حمام به این افراد کمک می کند؛ بالابر بیمار قابلیت تحمل وزن های سنگین را دارد و از افتادن و آسیب دیدن افراد هنگام جابجایی جلوگیری می کند و سرعت حرکت این افراد را در خانه و بیمارستان درمواقع اورژانسی بالا می‌برد.

نحوه استفاده از بالابر نشسته به ایستاده

در ابتدا توسط یک کمربند‌، دور کمر بیمار مهار می‌شود و سپس پاهای بیمار در محل مخصوص بالابر قرار گرفته و دست های بیمار نیز باید به دستگیره مخصوص بالابر گرفته شود و با احتیاط کامل در جهت بلندکردن بیمار اقدام شود.

برای مشاوره و راهنمای خرید بالابر پله تماس بگیرید.

دقت شود که این مدل لیفت بیمار ، تمام وزن بیمار را تحمل نمی‌کند و به نوعی نقش کمک کننده دارد.

کاربردهای بالابر نشسته به ایستاده بیمار

بالابر ایستاده بیمار می‌تواند برای بیمارانی که می‌توانند بخشی از وزن خود را کنترل کنند و کنترل مناسبی روی سر و گردن خود دارند می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. بر خلاف سایر مدل های بالابر بیمار این مدل بالابر ایستاده نیاز به مقداری تحرک از جانب بیمار دارد. در برخی از مدل های بالابر ایستاده امکان راه رفتن نیز برای بیمار ایجاد می‌گردد.

این بالابر بیمار می‌تواند برای کاربری های زیر مورد استفاده قرار گیرد‌:

  • توانایی نشستن در کنار تخت بدون کمک
  • تحمل بخشی از وزن بدن در حالت ایستاده و کمک به حرکت و راه رفتن بیمار
  • بلند کردن بیمار در جهت انتقال روی ویلچر
  • بلند کردن بیمار در جهت انتقال به سرویس بهداشتی و حمام

قیمت بالابرهای بیمار به فاکتورها و عوامل متنوعی بستگی دارد که شما باید به خوبی از آنها اطلاع داشته باشید. ر این صورت می توانید یکی از آنها را که با بودجه شما مطابقت های لازم را دارد خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. شما باید بدانید که بالابر بیمار انواع مختلفی دار و هر یک از انواع آن دارای ویژگی ها و قیمت متنوعی می‌باشند.

بیماری را که می‌خواهد از بالابر بیمار استفاده کنید باید از هر نظر مورد بررسی قرار دهید. در واقع قد، عرض بسن و وزن بیمار اهمیت بسیار زیادی دارد که شما باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید. در صورت توجه به این نکات می‌توانید بهترین بالابر را برای بیمار خریداری کنید تا برای او کارایی مناسبی داشته باشد. به عنوان مثال باید بدانید که بیماران سنگین وزن بهتر است از بالابرهای بیمار که مخصوص می باشد استفاده کنند. شما باید یکی از آنها ار برای بیمار خود انتخاب کنید که وزن بیشتری از وزن بیمار را تحمل می‌کند.

مزایای بالابر ایستاده

بالابر های ایستاده نسبت به سایر مدل های بالابر بیمار از حجم کوچکتری برخوردارند و در فضاهای کوچکتری قرار می گیرند همچنین بالابر های ایستاده دارای مقاومت  و پایداری بیشتری هستند و با توجه به استهلاک کمتر از عمر طولانی تری برخوردارند.

در واقع یکی از مهم‌ترین کاربردهای بالابر نشسته به ایستاده بیمار این است که می‌توانید از آن برای حمل بیمار یا معلولین در مراکز عمومی بیمارستان ها و خانه‌های دوبلکس استفاده می‌شود.

جلیقه بالابر ایستاده

جلیقه بالابر ایستاده از یک کمربند پهن قابل تنظیم و بالشتک مخصوص طبی تشکیل شده که دور سینه و کمر بیمار را می‌گیرد.

جلیقه ای که روی بالابر قرار می گیرد را باید بر اساس نوع بالابری که خریداری کرده اید آماده سازید و برای استفاده بیمار تهیه کنید.

نکته‌ی جالب دیگر در مورد این بالابر‌ها این است که نیازی داشتن فضای زیاد نمی‌باشد. همان فضای هم کم برای نصب این بالابر کافی است.

در نهایت توجه داشته باشید که باید حتما در هنگام خرید این بالابر قد و سن بیمار را در نظر بگیرید. در صورت توجه به این نکات می توانید بهترین بالابر را برای بیمار خریداری کنید تا برای او کارایی مناسبی داشته باشد.

در فیلم زیر شما می توانید یک نمونه ایرانی از بالابر بیمار نشسته به ایستاده را مشاهده نمایید . این محصول به صورت کاملا ایرانی طراحی و تولید شده است. 

آموزش کمک به ایستادن افراد ناتوان

شما می توانید جهت کمک به ایستادن افراد ناتوان و سالمند از دو راه استفاده کنید. 

راه اول ) استفاده از بالابر های نشسته به ایستاده که به صورت کاملا ایمن و مطمئن می توان عملیات انتقال را انجام داد.

راه دوم ) می توانید از یک سری روش های تجربی که در ویدئوی آموزشی زیر قرار دادیم استفاده کنید.

مقالات مرتبط

خدمات حمل بیمار از پله
مقالات آموزشی

حمل بیمار از پله

زمان مطالعه: 2 دقیقه افراد سالمند و ناتوان در جهت عبور از مسیر پله ها همواره دچار مشکل هستند و نیاز به یک نفر همراه دارند. در بسیاری موارد

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 12 =

اسکرول به بالا