ویلچرپله رو scewo چیست؟

خرید ویلچرپله رو scewo
زمان مطالعه: 6 دقیقه

ویلچرپله رو scewo چیست و چه کاربردی دارد؟ خرید ویلچرپله رو scewo برای چه افرادی مناسب است؟

ویژگی های ویلچرپله رو scewo

برترین ویلچر پله رو دنیا مربوط می شود به کمپنی سوئیسی و با نام Scewo که یکی از برترین انواع ویلچر در دنیا را تولید نموده است.

این ویلچر کاملا هوشمند بوده و برای حرکت در سطح صاف تنها بر روی ۲ چرخ تعادل دارد و این کار را نیز به خوبی و کیفیت هرچه تمام تر انجام می دهد

Scewo ویلچر همه کاره ای است که به راحتی و بدون کمک دیگران قابلیت بالا و پایین رفتن از پله ها را دارد. این نوآوری تجربه ای شگفت انگیز را برای عبور از بیشتر موانع به معلولان عرضه می کند که با چندین زنجیر لاستیکی، سواری راحت و ایمنی را بر روی پله ها به همراه دارد.

ویلچر برقی در نوع های متمایز را در مهام ویلچر معرفی کردیم اما ویلچر برقی پله رو تا کنون در این فروشگاه بحث نشده بود که در این مطلب پیرامون این محصول نوظهور در ایران مطالبی جهت آشنایی علاقمندان ذکر شده است. اصل و اساس پیدایش ویلچر پله رو وجود دغدغه ای بنام پله در مسیر رفت و آمد افراد ناتوان جسمی بوده است. از چند سال پیش شرکت ها و استارت آپها در نقاط مختلف جهان تمرکز خود را معتوف به تولید خلاقانه چنین ویلچرهای معطوف شده است اما در ایران عمر پیدایش ویلچر برقی پله رو زیاد نیست و در تولید چنین دستگاهی شرکتهای دانش بنیان بیشترین تلاش را داشته اند. برترین ویلچر پله رو دنیا مربوط می شود به کمپنی سوئیسی و با نام Scewo که یکی از برترین انواع ویلچر در دنیا را تولید نموده است. این ویلچر کاملا هوشمند بوده و برای حرکت در سطح صاف تنها بر روی ۲ چرخ تعادل دارد و این کار را نیز به خوبی و با کیفیت هرچه تمام تر انجام می دهد. اما یکی از ویلچرهای برقی پله رو که هم برای تردد در شهر و هم بالا رفتن از پله دیده شده است مربوط می شود به ویلچر برقی پله رو محصولی از تویوتا این برند اغلب به ساخت خودروهای سواری شهرت دارد ولی یک نمونه ویلچر تولید کرده است که در کارایی خود را بی رغیب می نماید. هنگامی که صندلی چرخدار پله‌نورد iBOT برای نخستین بار به دست Dean Kamen مخترع Segway در سال ۲۰۰۰ معرفی شد، استقلال عمودی بیشتری برای افراد معلول فراهم می‌کرد. ولی ظاهراً این مقدار کافی نبود چرا که فروش ضعیف آن باعث شد عرضۀ آن متوقف شود. حال تویوتا به شرکت Kamen به نام DEKA پیوسته است تا با ارتقاء iBOT بار دیگر آن را وارد زندگی معلولین کند.

راهنمای خرید ویلچرپله رو 

اجزای تشکیل دهنده ویلچرپله رو scewo 

زنجیرهای لاستیکی محکم ویلچر Scewo امکان عبور راحت و ایمن به بالا و پایین پله ها را فراهم می کند، حتی در مورد پله های مارپیچی نیز این گفته صدق می کند؛ در حالیکه پایه ی بسیار عریض آن می تواند به صندلی ثابت شود. رفت و آمد از پله ها و بازگشت به طبقات همگی بصورت اتوماتیک انجام می شود. صندلی خودکار موجب ایجاد حرکت سریع در لحظه و همچنین حرکت عالی در پیاده رو ها با وجود موانع بسیار می شود؛ درحالیکه فرد می تواند هم از جوی استیک استفاده کند و هم با تغییر جزیی در وزن بدن براحتی صندلی را کنترل کند.

ویلچر خودکار دارای سه حالت مختلف حرکت بسته به نوع زمین دارد:
حالت “امن” برای سوار و پیاده شدن، رفتن سر یک میز، یا بی حرکت ایستادن استفاده می شود؛ حالت “مرتفع” ارتباط چشم به چشم(تقریبا ایستاده) و همچنین برداشتن اشیا موجود در ارتفاع را ممکن می سازد؛ بعلاوه حالت “جاده” بر سطوح لغزنده مثل برف یا شن، موانع سختتر، یا سرازیری با شیب تند غلبه می کند.

ویلچر پله رو همانطور که از نامش پیداست وسیله و صندلی ۴ چرخ که قادر است فرد معلول یا ناتوان را از پله ها بالا و پایین ببرد .
مدل های مختلفی از ویژه های تولید شده اما در حال حاضر مدل هایی که در داخل ایران وجود دارد همگی نیاز به یک فردی همراه برای هدایت و بالا و پایین رفتن پله نیازمند.

از دیگر سازنده های ویلچر برقی پله رو در جهان یک شرکت اتریشی است که محصولات آن حتی در ایران نیز یافت می شود. نام این برند سانو Sano می باشد. این برند در حقیقت شرکت تولید کننده انواع ملزومات ایست که نیاز به آن در راهرو ها و آپارتمان ها کاملا محسوس است این شرکت محصولاتی را تولید می کند که برای بالا رفتن از پله ها مورد نیاز و بسیار کاربردی است این موارد شامل انواع لوازم سنگین و متعلقات و انواع بار ها و همچنین بالا بردن انواع افراد ناتوان اعم از افراد معلول و سالمند می باشد. به طور کلی محصولات این شرکت اتریشی تسهیل کننده برای تمامی مواردی که به سختی بدون این وسیله می توانند از پله ها بالا یا پایین بروند.

کاربرد ویلچرپله رو scewo

ویلچر پله رو ویلچری است با طراحی و ساختار خاص که قادر است توسط آن، فرد معلول یا توانخواه از پله ها بالا رود.
برخی از این ویلچرها شاید در نگاه اول شبیه به ویلچر نباشن ولی برخی دیگر ظاهر و ساختاری شبیه به ویلچر دارند.
برخی از وسایل و تجهیزات نیز هستند که آنها هم جزء دسته ویلچرها به شمار نمی روند اما قادرند فرد و ویلچری که بر روی آن نشسته است را از راه پله بالا و پایین ببرند.

کاربرد ویلچرپله رو scewo

قبل از اینکه در مورد کاربرد ویلچرپله رو scewo بگوییم

ویلچرهای پله رو دارای انواع مختلفی هستند و می‌خواهیم آنها را دسته بندی کنیم:

  1. ویلچر پله رو برقی
  2. ویلچر پله رو دستی

ویلچرهای پله رو دارای مدل های گوناگونی هستند که هر کدام از ساختار خاصی پیروی می کنند.
اما از بین طرح ها و روش هایی که باعث می شود این فرآیند بهتر و با مطلوبیت بیشتری انجام شود، استفاده از ساختار تسمه و شنی است (همانند شنی تانک).
این مدل از ویلچرها دارای ساختار بهتری و سرعت حرکت بالاتری هستند.

از انواع ویلچر پله رو موجود در دنیا می توان اینطور نام برد:

  1. ویلچر هایی که به تنهایی فرد قادر به حرکت در راه پله است
  2. ویلچرهایی که نیاز به فرد کمکی دارد
  3. ویلچرهایی که نیرو برقی در آن وجود ندارد و با کمک فرد دوم انجام می شود
  4. وسایلی که کمک می کند فرد و ویلچر با هم از پله ها بالا روند.

بهترین ویلچرپله رو ویلچر Scewo سوئیسی است که یک ویلچر برقی کاملا هوشمند می باشد و قیمت بسیار بالایی دارد و در ایران به دلیل اختلاف نرخ ارز قیمت تمام شده بسیار بالاتری دارند.
یکی دیگر از ویلچرهای پله رو با کیفیت ویلچر برقی پله رو اتریشی است که در سه مدل موجود می باشد:

  1. نفر بر جکدار
  2. ویلچر بر جکدار
  3. ویلچر بر تسمه ای

ویلچر برقی اروپایی عموما از کیفیت بسیار عالی برخوردارند اما در این میان نمونه های وارداتی و ایرانی نیز هستند که در کنار قیمت مناسب کیفت مطلوبی نیز دارند.
از جمله ویلچر پله رو ارزان می توان به ویلچرهای ایرانی و ویلچرهای وارداتی چینی – تایوانی مانند dta اشاره کرد.
ویلچر پله رو پایار، ویلچر پله رو اتکا و سهند از جمله انواع ویلچر پله رو ایرانی می باشند. و ارزانترین آن ویلچر پله رو دستی است.

ویلچر scewo توسط چهار دانشجو از دانشگاه های ETH و ZHDK زوریخ طراحی و ساخته شده است. این وسیله یک ویلچر برقی مدرن است که به دلیل داشتن تایرهای مخصوص میتواند به راحتی و بدون کمک دیگران از پله ها بالا و پایین برود.

موارد مورد استفاده ویلچرپله رو scewo 

زنجیرهای لاستیکی محکم ویلچر امکان عبور راحت و ایمن به بالا و پایین پله ها را فراهم می کند، حتی در مورد پله های مارپیچی هم به همین گونه است. پایه بسیار عریض آن میتواند به صندلی ثابت شود. رفت و آمد از پله ها و بازگشت به طبقات همگی بصورت اتوماتیک انجام می شود. صندلی خودکار موجب ایجاد حرکت سریع در لحظه و همچنین حرکت عالی در پیاده‌روها با وجود موانع بسیار میگردد. فرد میتواند هم از جوی استیک استفاده کند و هم با تغییر جزیی در وزن بدن براحتی صندلی را کنترل کند.

ویلچر خودکار بسته به نوع زمین دارای سه حالت مختلف حرکت است:

حالت امن: برای سوار و پیاده شدن، رفتن سر یک میز، یا بی حرکت ایستادن استفاده می شود.

حالت مرتفع: ارتباط چشم به چشم (تقریبا ایستاده) و همچنین برداشتن اشیا موجود در ارتفاع را ممکن می سازد.

حالت جاده: بر سطوح لغزنده مثل برف یا شن، موانع سختتر، یا سرازیری با شیب تند غلبه می کند.

راهنمای خرید بالابر بیمار

این ویلچر ها را هم در ایران با نام ویلچر پله رو تایوانی نیز معرفی می‌شوند اما حقیقت امر آن است که این ویلچر محصولات باکیفیت چینی هستند.
ویلچر پله رو چینی دارای مدل های مختلفی است یک مدل آن با نام ویلچر پله رو dta شناخته می شود و مدل پیشرفته تر از آن که با موتور سه سرعت، صفحه نمایش ال سی دی و چراغ قوه عرضه می شود.
وجود موتور ۳ سرعت در این ویلچر باعث شده بسیار متمایز تر از مدل dta باشد.
اگر بخواهید تفاوت میان دو مدل را بیان کنین این مثال را می زنیم مقایسه‌ای بین موتور سیکلت گازی براوو و موتورسیکلت‌های دنده ای داشته باشید.

قیمت ویلچرپله رو scewo

قیمت ویلچرپله رو scewo بر اساس نوع جنس و نیاز شما متفاوت می باشد. 

برای اطلاع از قیمت دقیق با گروه کوشا در تماس باشید. 

فیلم کارکرد ویلچر پله رو 

در فیلم زیر می توانید بخشی از نحوه کارکرد ویلچر پله رو را مشاهده کنید.

مقالات مرتبط

ویلچربرقی
ویلچر

انواع ویلچربرقی

زمان مطالعه: 4 دقیقه انواع ویلچربرقی کدام است؟ ویلچرها کاربردهای بسیار زیادی دارند و از وقتی وارد بازار شدند نیاز بسیاری از افراد را حل کرده اند. اما بین

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

اسکرول به بالا

عضویت در خبرنامه

از جدیدترین تجهیزات و تخفیف های کوشا غافل نشو. کافیه ایمیلتو وارد کنی