کاربرد ویلچر برقی پله

کاربرد ویلچر برقی پله 
زمان مطالعه: 4 دقیقه

کاربرد ویلچر برقی پله به چه صورتی است؟ ویلچر برقی پله برای چه مکان هایی مناسب است؟

ویلچرهای ساده، جزو اولین و ساده ترین انواع ویلچر بوده و معمولاً وزن کمتری نسبت به ویلچرهای برقی دارند. ویلچرهای ساده برخلاف ویلچرهای برقی، امکانات بخصوصی ندارند و از جریان برق برای حرکت دادن آن ها استفاده نمی شود.

کاربرد ویلچر برقی پله چیست؟

در این نوع ویلچرها، کاربر می بایست به کمک چرخ های بزرگ عقب ویلچر، خود را جابجا کند. ویلچرهای ساده، عمدتاً برای افرادی کاربرد دارند که خودشان توانایی حرکت دادن ویلچر را داشته ولی به دلیل مشکل پیش آمده، نمی توانند بر روی پای خود حرکت کنند. ترمز، دستگیره ثابت و زیرپایی تاشو، ازجمله مهم ترین قابلیت های این نوع ویلچرهاست. همچنین این نوع ویلچرها، جای کمتری اشغال نموده و حمل و نقل راحت تری دارند.

بررسی کاربرد ویلچر برقی پله

 

ویلچر پله رو یک ویلچر پیشرفته با قابلیت حرکت بر روی پله‌ها است. امروزه با توجه به محبوبیت و افزایش تقاضای این نوع ویلچر جهت استفاده معلولین و سالمندانی که توانایی بالا رفتن از پله‌ها را ندارند، فروش انواع ویلچر پله نورد ایرانی و خارجی در کشور امکان پذیر است.

ویلچر پله رو یا پله نورد همانطور که از نامش پیداست برای عبور از پله ها طراحی شده است.
اکثر افراد توانخواه در عبور از پله ها دچار مشکل می شوند از این رو ویلچرهای پله رو جهت تسهیل این امر طراحی شده است.
انواع ویلچر پله رو  به طور کلی عبارت است از:

  • ویلچرهای پله رو دستی
  • ویلچرهای پله رو برقی
  • ویلچرهای پله رو هوشمند و فوق پیشرفته

خرید ویلچرپله

ویلچر پله رو دستی ویلچر هایی هستند که با نیروی دست کار می کنند و جهت عبور از پله ها نیاز به شخص دیگری دارد در حالیکه ویلچر های پله رو برقی و یا پیشرفته نیاز به شخص دیگری نداشته و با نیروی برق توسط موتور قابلیت حرکت و جا به جایی دارند.

ویلچرهای پله‌رو زیرمجموعه‌ای از ویلچر برقی میباشد که مناسب افرادی است که توانایی بالا رفتن از پله را ندارند و طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که معمولا در وضعیت بدن فرد ناتوان حین بالا یا پایین رفتن از پله‌ها تغییری ایجاد نمی‌کنند و این تضمین وجود دارد که سرنشین سقوط نکرده و به وی آسیبی وارد نمی‌شود.

ویلچر پله رو برقی همانطور که از نامش پیداست با استفاده از نیروی برق یا همان باتری کار می کند.
در این نوع ویلچر های پله رو فشاری روی فرد نیست.
ویلچرهای برقی پله رو از دو روش برای بالا رفتن از استفاده می کنند روش اول آنکه با استفاده از جک پله ها به صورت تک به تکپیمایش می شود.
در روشهای دوم پله ها به صورت یک تسمه یا شنی پیمایش می شود در روش اول اگر ارتفاع پله ها نامتقارن باشد نیز به خوبی قابل استفاده است.
اما در روش دوم سرعت پیمایش ضریب امنیت بسیار بالاتر می باشد و استفاده از آن نیز راحت تر است و عده بیشتری راغب به استفاده از آن هستند.

بررسی کاربرد ویلچر برقی پله 

ویلچر پله نور یا ویلچر پله رو وسیله اس ت که توسط آن می توان افرادی که توانخواه هستند (معلول یا سالمند و یا بیمار) را بتوان از پله های آپارتمان ها و یا محل هایی که ویلچر معمولی را نمی توان از آن بالا برد مورد حمل قرار داد.
همچنین ویلچر چینی مدل پله رو با نام ویلچر پله رو dta را می توان یک ویلچر خوب و مناسب دانست.

استفاده از یک ویلچر پله‌رو برقی سبب می‌شود تا در زمان کوتاه‌تری، پله‌ها، پیموده شوند و ضریب ایمنی بیشتری برای توان‌خواهان به وجود بیاید. نمونه‌های برقی ویلچرهای پله‌رو، بر اساس سبک حرکتی‌شان به دو دسته جک‌دار و تسمه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند.

خرید ویلچرپله رو اتکا

در سبک تسمه‌ای که بیشتر از دیگر مدل‌ها مورد توجه افراد قرار گرفته است از یک تسمه مانند تسمه تانک‌های جنگی یا تسمه‌های نقالّه استفاده می‌کنند و کار با آن‌ها بسیار آسان است.

پله رو جک‌دار توسط جکی که زیر ویلچر تعبیه شده از پله ها عبور می‌کند. این پله روها در پاگردهایی با طول حداقل یک متر قابل استفاده‌اند و به همین دلیل ابعاد پاگرد محدودیتی برای حرکت ویلچر به وجود نمی‌آورد. البته در زمان انتخاب این نوع ویلچر باید ارتفاع پله مورد نظرتان را بررسی کنید.

در نظر داشته باشید، ویلچر پله‌رو جک‌دار در دو نوع عرضه می‌شود. یک نمونه آن، مناسب پله‌هایی تا ارتفاع 22 سانتی‌متر بوده و نوع دیگر آن برای ارتفاع پله تا 25 سانتی‌متر طراحی شده است.

نمونه‌های خارجی این محصول بیشتر ساخت کشور اتریش هستند، اما در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی در ایران مشابه با ویلچر پله‌رو اتریشی در ایران هم ساخته شد و با قیمت مناسب‌تری در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

قیمت این ویلچرها بیش از ده ملیون تومان است که با نصب گیربکس قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.
ویلچر پله رو اتکا از مزایا و ویژگی‌های قابل توجه‌ای برخوردار است که عبارتند از:

  1. قابل استفاده برای تمام سنین
  2. دارای جک‌های بالابر برقی
  3. مونتاژ و دمونتاژ سریع قطعات
  4. قابل حمل در خودرو
  5. قابل استفاده در پله‌های باریک
  6. دارای یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش
  7. مجهز به کمربند ایمنی
  8. دارای سرعت ۱۵ پله در دقیقه

شاید هنوز در خرید ویلچر پله مردد هستید و از مزیت های این دستگاه مطلع نیستید. با هم برخی از مهمترین مزیت هایی که با خرید ویلچر پله برای شما ایجاد می شود بررسی می کنیم.

کاهش استرس

ممکنه شما هم در هنگام انتقال فرد سالمند و جابه جایی بر روی پله ، از افتادن یا انتقال نامناسب و ایجاد فشار به بیمار ، استرس داشته باشید . با خرید ویلچر پله می توانید انتقالی کاملا ایمن و بدون استرس تجربه نمایید.

کاهش فشار 

حتما در صورت بالا بودن وزن بیمار ، فشار بالایی به فرد همراه وارد گردد که این مشکل میتواند خطرات بسیاری را برای فرد همراه یا بیمار ایجاد نماید.

زمان نصب سریع 

شما برای استفاده از ویلچر پله می تواند در چند دقیقه ، دستگاه را آماده استفاده نمایید.

کاربری آسان 

استفاده از ویلچر پله می تواند توسط هر فردی با هر سطحی از آمادگی جسمی و ذهنی انجام گیرد. دستورالعمل استفاده از دستگاه ، بسیار آسان و راحت می باشد.

ویلچر پله رو دستی 

در این مدل حرکت افقی و روی پله ها باید توسط دو نفر همراه که از لحاظ فیزیکی و جسمانی در وضعیت مناسبی هستند انجام گیرد.

ویلچر پله رو ساده

در این مدل حرکت افقی و روی زمین به مانند یک ویلچر دستی می باشد و حرکت روی پله ها به صورت اتوماتیک انجام می گیرد. البته وجود یک نفر همراه جهت کنترل دستگاه ضروری است.

آشنایی با ویلچر مخصوص کودکان 

فیلم کاربرد ویلچر برقی پله رو

ویلچر برقی پله رو می تواند علاوه بر امکان حرکت افقی به صورت کاملا اتوماتیک و برقی ، عملیات انتقال ویلچر روی پله ها را نیز با کمترین فشار به فرد همراه امکان پذیر کند.

مقالات مرتبط

ویلچربرقی
ویلچر

انواع ویلچربرقی

زمان مطالعه: 4 دقیقه انواع ویلچربرقی کدام است؟ ویلچرها کاربردهای بسیار زیادی دارند و از وقتی وارد بازار شدند نیاز بسیاری از افراد را حل کرده اند. اما بین

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 15 =

اسکرول به بالا

عضویت در خبرنامه

از جدیدترین تجهیزات و تخفیف های کوشا غافل نشو. کافیه ایمیلتو وارد کنی