خرید ماشین حمل معلولین

ماشین حمل معلولین
زمان مطالعه: 5 دقیقه

خرید ماشین حمل معلولین به چه صورتی انجام می‌شود؟ ماشین حمل معلولین از جمله مواردی است که کاربرد بسیار زیادی در حوزه‌ی تجهیزات توانبخشی دارد.

حقیقت قابل‌بحثی که در دنیای امروز آشکار است، این است که معلولیت‌های جسمی، نمی‌توانند سدی بر سر راه موفقیت و پیشرفت افراد معلول باشند؛ افراد توان یاب نیز مانند دیگران، امکان زندگی راحت و بدون دغدغه را دارند؛ پیشرفت تکنولوژی سبب فراهم آمدن امکاناتی برای افراد ناتوان شده است.

خرید ماشین حمل معلولین

طی این مقاله با انواع ماشین‌های مخصوص حمل‌ونقل افراد معلول و ویژگی‌های بی‌نظیر آن آشنا خواهید شد؛ بنابراین اگر شما نیز در اطرافتان افراد معلولی را سراغ دارید که قصد خرید این نوع ماشین‌ها را دارد و از ویژگی‌های آن اطلاعات زیادی ندارد تا پایان مقاله را مطالعه فرمایید؛

با تجهیزات توانبخشی کوشا پس از مطالعه مقاله، درخواهید یافت که معلولان می‌توانند با بهره‌گیری از چنین ماشین‌های کاربردی، کاملاً مستقل و بی‌نیاز از اطرافیان باشند و تمامی کارهای روزانه خود و حمل‌ونقل‌های شخصی‌شان را به‌راحتی و بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهند.

علاوه بر خرید ماشین حمل معلولین، ویلچر و ویلچربر پله هم از جمله مواردی می‌باشد که می‌توانید برای معلولین عزیز تهیه کنید.

سازمان‌دهی خرید ماشین حمل معلولین

با توجه به شرایط خاصی که معلولین دارند، نمی‌توانند از ماشین‌های معمولی استفاده کنند؛ بنابراین در ماشین‌های معمولی تغییراتی ایجاد می‌شود و مناسب برای استفاده معلولین می‌گردد؛ تغییراتی که در خودروهای معلولین داده می‌شود، تحت نظر کارشناسان و متخصصانی صورت می‌گیرد که مجوز لازم برای این کار را دارند و تحت عنوان شرکت‌های سازنده خودروهای معلولین اقدام به چنین تغییری می‌کنند، البته ناگفته نماند که این شرکت‌ها، خودروسازی نمی‌کنند بلکه خودروهای معمولی را از کارخانه‌های سازنده دریافت کرده و اقدام به مناسب‌سازی ماشین‌ها، متناسب با نیاز افراد معلول می‌کنند.

ماشین حمل معلولین چیست؟

نکته مهمی که دراین‌باره وجود دارد، تفاوت این خودروها باهم دیگر است! یعنی علاوه بر تفاوتشان با خودروهای معمولی، هرکدام از آن‌ها با دیگری تفاوت دارد؛ چراکه نوع و شدت معلولیت در افراد مختلف متفاوت است، لذا نیاز آن‌ها نیز متفاوت است و این ماشین‌ها باید دقیقه مناسب ساختار بدنی فرد باشد؛ بنابراین لازم نیست نگران باشید که آیا ماشینی دقیقه متناسب با معلولیت شما یا اطرافیانتان وجود دارد یا خیر.

توانبخشی معلولین

خرید ماشین حمل معلولین به چه صورتی می‌باشد؟

اگر نیاز به تهیه یکی از خودروهای مخصوص معلولین دارید بهتر است به شرکت‌های وابسته به سازمان بهزیستی مراجعه کنید؛ در کشور ما، شرکت‌هایی که کاملاً زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند اقدام به ساخت و مناسب‌سازی خودروهای مخصوص معلولین می‌کنند و افراد معلول می‌توانند با مراجعه به این شرکت‌ها و ارائه معرفی‌نامه‌های بهزیستی از طرف بهزیستی خودروی موردنظر خود را سفارش دهند؛ همچنین می‌توانند بدون استفاده از معرفی‌نامه و با پرداخت هزینه آماده‌سازی این ماشین‌ها به‌صورت شخصی، تغییراتی که مایل هستند در این ماشین‌ها بدهند و آن را خریداری کنند.

اگر در رابطه با هزینهٔ آماده‌سازی این خودروها اطلاعاتی ندارید، بهتر است بدانید که بنا بر شدت و نوع معلولیت در افراد، هزینه آماده‌سازی این خودروها در هر فرد متفاوت است و این را شرکت‌های سازنده ماشین‌های معلولین تعیین می‌کنند.

حائز اهمیت است که بدانید انواع مختلف خودروهای ایرانی قابلیت آماده‌سازی برای افراد معلول را دارند و شما دغدغه این را نخواهید داشت که فقط از یک نوع ماشین استفاده کنید بلکه هر ماشینی که مدنظرتان است قابل‌تغییر و مناسب‌سازی با نوع معلولیت شما است البته بهتر است از خودروهایی استفاده کنید که امنیت بالایی دارند تا سلامت شما درخطر قرار نگیرد.

مراحل اخذ گواهینامه توسط افراد معلول

  • معاینات پزشکی و تائید صلاحیت اخذ گواهینامه بر اساس شرایط فرد معلول.
  • مراجعه به مراکز راهنمایی و رانندگی و دریافت آموزش‌های رانندگی توسط فرد معلول.

موارد ذکرشده، تمام‌کارهایی هستند که برای گرفتن گواهینامه توسط افراد معلوم لازم به انجام هستند که هیچ پیچیدگی ندارند و با توجه به آموزشگاه‌هایی که امروزه در کشور برای آموزش افراد معلول درزمینهٔ رانندگی وجود دارد، گرفتن گواهینامه برای افراد معلول کار دشواری نخواهد بود.

و در آخر لازم به ذکر است که ماندن در خانه برای افرادی که معلولیت جسمی دارند، موجب از بین رفتن استعدادها و عدم شکوفایی توانایی‌های فردی در آن‌ها می‌شود؛ بنابراین حضور هر چه پررنگ‌تر این افراد در جامعه، سلامت روانی و جسمی آن‌ها را بالاتر می‌برد.

رانندگی کردن و انجام فعالیت‌های روزانه توسط خود فرد معلول، بدون نیاز به کمک دیگران، در بالا بردن اعتمادبه‌نفس و سلامت روانی فردی معلول تأثیر بسزایی دارد بنابراین توصیه می‌شود رانندگی کردن با ماشین‌های مخصوص افراد معلول، در برنامه‌های زندگی معلولین قرار گیرد.

عکس پلاک معلولین

مناسب سازی خودرو برای معلولین

مناسب سازی خودرو برای معلولین ، تنها برای این قشر انجام نمی شود در واقع بسیاری از امکاناتی که شرکت های بزرگ خودروسازی برای رفاه بیشتر مشتریان خود انجام می دهند نیز در مناسب خودرو برای معلولین قرار می گیرد. 

  • مناسب سازی خودرو بوسیله تجهیزاتی شامل ابزارهای نگهدارنده سر، گردن و ستون فقرات ، کمر و حتی پاها 
  • ایجاد سازه مناسب جهت نگهداری ویلچر یا فیکس کردن مناسب ویلچر مختص معلولین ویلچری
  • استفاده از اهرم hand control جهت کنترل مستقیم پدال های گاز ، ترمز و کلاچ 
  • استفاده از آینه مناسب جهت معلولینی که دارای معلولیت چشمی هستند

مراکز مناسب سازی خودرو معلولین

مراکز مناسب سازی خودرو معلولین به دلیل تقاضای کم ، به نسبت سایر مراکز خدماتی ، کمتر می باشند . جهت استفاده از اهرم هند کنترل می توانید از وب سایت تولید کننده تجهیز هندکنترل  دیدن فرمایید.

تجهیز ماشین معلولین

ویلچر بالابر خودرو معلولین چیست ؟

ویلچر بالابر خودرو معلولین نوعی دستگاه است که جهت انتقال ویلچر به داخل خودرو یا روی باربند کاربرد دارد . دستگاه ویلچر بالابر خودرو متناسب با شرایط خودرو شما طراحی و ساخته می شود. 

بالابر ویلچر برای ماشین

بالابر ویلچر خودرویی

در ادامه فیلمی از معرفی ماشین حمل معلولین مشاهده می کنید . تجهیزات توانبخشی کوشا امکان تجهیز ماشین های مناسب حمل ویلچر مثل ون ، ماشین های کابین دار را در جهت انتقال مناسب ویلچر به داخل ماشین را داراست. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید. 

سوالات متداول 

ماشین معلولین چگونه است ؟ 

ماشین معلولین مشابه ماشین های معمولی می باشد با این تفاوت که از یک سری تجهیزات مناسب سازی خودرو بهره گرفته شده است.

آیا ماشین دنده اتوماتیک برای معلولین مناسب است ؟

ماشین مناسب معلولین ، ماشین هایی با دنده اتوماتیک می باشد.

مقالات مرتبط

راهنمای حمل بیمار از پله
مقالات آموزشی

حمل بیمار از پله

زمان مطالعه: 2 دقیقه افراد سالمند و ناتوان در جهت عبور از مسیر پله ها همواره دچار مشکل هستند و نیاز به یک نفر همراه دارند. در بسیاری موارد

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 14 =

اسکرول به بالا

عضویت در خبرنامه

از جدیدترین تجهیزات و تخفیف های کوشا غافل نشو. کافیه ایمیلتو وارد کنی