بالابرهیدرولیک خانگی چیست؟

بالابر هیدرولیک خانگی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بالابر هیدرولیک خانگی چیست؟

بالابرهیدرولیک خانگی چه ویژگی هایی دارد؟ بالابر هیدرولیک خانگی یکی از انواع بالابر خانگی ، جزو دستگاه‌هایی است که برای کمک و مراقبت از سالمندان و افراد آسیب‌دیده و بیمار به شمار می‌رود و امروزه در بسیاری از مکان‌ها مانند خانه‌های سالمندان، بیمارستان‌ها و یا برخی از خانه‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود؛ بالابرهیدرولیک خانگی مدل های مختلفی که دارد هرکدام ویژگی‌های خاصی را شامل می‌شود که کار جابجایی افراد آسیب‌دیده و سالمند را به امری ساده و آسان برای پرستاران این افراد تبدیل کرده است.

در واقع وسیله ای است که در ساختمان های بلند و با طبقات بالا از آن استفاده می شود.

خرید بالابر هیدرولیک خانگی

به صورت کلی بالابر هیدرولیک خانگی یکی از بهترین تجهیزات توانبخشی ساخته دست بشر می باشد که بسیار به کمک افراد آمده است.

این بالابر برای جا به جایی در اماکنی نظیر سازه های دوبلکس و یا تریبلکس  که پله میان آنها تعبیه شده  مورد استفاده قرار می گیرد. عمده کاربرد این بالابر برای استفاده ی افراد مسن و یا معلول است که توانایی پیمودن پله ها را ندارند. عدم توانایی افراد مسن و یا معلول در پیمودن پله ها در برخی از سازه ها، لزوم استفاده از بالابر را حتی ضروری میسازد. از طرفی در کشورمان برای آپارتمان های کمتر از چهار طبقه آسانسور تعبیه نمی گردد، لذا استفاده از این گونه بالابر در این گونه سازه ها بسیار کاربردی است.

خیلی از افراد در خانه‌های خود اشخاص سالمندی رادارند که به دلایل ضعف بدنی و یا بیماری، ممکن است قادر به جابه‌جا شدن از روی تخت و صندلی به دیگر مکان‌ها نیستند؛ انواع بالابرها به ما کمک می‌کنند تا این کار را به‌راحتی انجام دهیم؛ البته ممکن است علاوه بر سالمندان فردی از خانواده شما برای مدتی از توانایی جابجا شدن و حرکت راحت محروم بماند و به این بالابرها نیاز پیدا کند؛ تجهیزات توانبخشی کوشا طی این مقاله به بررسی انواع بالابرها و ویژگی‌های آن‌ها و همچنین چگونگی کار با این بالابرها توسط هر فرد را آموزش داده‌ایم؛ تا پایان با ما همراه باشید.

انواع مدل‌های بالابرهیدرولیک خانگی

بنا بر نیاز بیماران و افراد سالمند و افراد آسیب‌دیده، انواع مختلفی از بالابرها طراحی‌شده‌اند که هرکدام برای گونه‌ای از ناتوانی‌ها چاره‌ساز هستند؛ در ادامه با کاربردی‌ترین انواع بالابرها و موارد استفاده آن‌ها آشنا خواهید شد.

  • بالابر هیدرولیکی درون زمین (Holed Hydraulic):

    در این نوع از بالابرهای هیدرولیکی سیلندرها درون زمین قرار می­گیرند. یعنی ابتدا قسمتی از زمین را سوراخ کرده و سپس سیلندرها درون آن قرار می­گیرند. ماشین بالابر روی پیستونی سوار می­شود که درون سیلندر وجود دارد.

  • بالابر هیدرولیکی طنابی

     (Roped Hydraulic):
    در این مدل علاوه بر یک پیستون، طنابی نیز وجود دارد که به همراه پیستون دور یک چرخه، شبکه بالابر را نگه می­دارد. این مدل نیز مناسب ارتفاع 60 متری است.

  • بالابر هیدرولیکی بیرونی

     (Holeless Hydraulic):
    از آنجایی که سوراخ کردن زمین ضروری نیست، ساختمان­هایی که از پیش ساخته شده­اند یا زمین­هایی نمی­توان آن­ها را سوراخ کرد، می­توانند از این نوع بالابر هیدرولیکی استفاده کنند. البته این مدل­ها بیش از 40 متر نمی­توانند حرکت کنند.

  • بالابر هیدرولیکی ماشین بدون اتاق

     (Machine Room-Less (MRL) Hydraulic):
    در این نوع بالابر به جای این­که سیستم حرکتی در یک محیط جداگانه قرار داده شود، درون مسیر حرکتی بالابر قرار می­گیرد و به این صورت فضای بیشتری در ساختمان حفظ می­شود.

 

نکات مهم خرید بالابر هیدرولیک خانگی

 

  • جنس قطعات: اجزای اصلی بالابر هیدرولیک شامل  الکترو موتور _ جک _ شاسی اصلی _ مدار کنترل _ روغن _ مخزن  _ پمپ _ شیر برقی _ شلنگ _ کلید و لیمیت ها می باشد که شما باید کیفیت جنس آن ها را بررسی کنید.
  • هزینه مناسب: اگر شما در خانه بیماری دارید که برای جابجایی آن نیاز به بالابر پیداکرده‌اید و ملاک شما برای خرید بالابر هزینه‌ای مناسب این دستگاه است، باید پیشنهاد کرد که از بالابرهای هیدرولیکی استفاده کنید؛ چراکه هزینه خرید این نوع بالابرها نسبت به بالابرهای مکانیکی مناسب‌تر است.
  • طراحی مناسب: طراحی مناسب برای مکان مورد نظر شما یکی از نکات خرید بالابر هیدرولیک خانگی است. این بالابر نباید فضای زیادی را اشغال نماید. 
  • نصب صحیح: تراز بودن شاسی اصلی و یا بستن صحیحی چندی از قطعات نیاز به دانش دارد که در ادامه  تکنیک های مهم تشخیص را بازگو میکنیم . مثل شکل صحیح نصب قلاب های سر بکسل که شاید خیلی از نصابان رعایت نکنند.
  • مشاهده نمونه کارها: شما می توانید نمونه کارهای بالابر هیدرولیکی را مشاهده نموده و از کیفیت کار اطمینان حاصل کنید.
  • گارانتی: گارانتی محصول نقش مهمی در کیفیت و کارایی آن خواهد داشت. بنابراین در خرید بالابر هیدرولیک حتما به گارانتی محصول توجه داشته باشید.

شما می توانید نصب بالابر هیدرولیک خانگی را به صورت صفر تا صد به عهده کارشناسان کوشا بگذارید.

 

عملکرد بالابر هیدرولیکی چگونه است؟

 این بالابرها توسط پیستونی در که یک سیلندر قرار گرفته قدرت می­­گیرند. موتور الکتریکی، روغن هیدرولیک را درون سیلندر پمپاژ کرده و به این شکل پیستون به حرکت در می­آید. پیستون به‌آرامی شبکه بالابر را به حرکت در می­آورد و سوپاپ‌­های الکتریکی استخراج روغن هیدرولیک را کنترل می­کنند تا توقف بالابر به نرمی صورت گیرد.

یکی از مهم­ترین خصوصیاتی که در مورد این بالابرها وجود دارد این است که در مقایسه با سیستم­‎‌‌های قدیمی­ تر، نیازی به ماشین‌های محرک بالاسری ندارند. یعنی در بالابرهای هیدرولیک به­جای این­که ماشینی جرثقیلی سبب ایجاد حرکت شود، فشار روغن سبب حرکت نرم بالابر می­شود. ویژگی دیگری که در بالابر هیدرولیک قابل‌توجه است، روغنی است که برای حرکت بالابر از آن استفاده می­شود. این روغن حتی می­تواند گیاهی باشد تا گزینه­ای مناسب محیط‌زیست نیز تلقی شود.

خرید بالابر خودرو پارکینگ

ویژگی های مهم بالابر هیدرولیک چیست؟

  • نصب آسان­تر نسبت به دیگر انواع بالابر
  • هزینه کمتر و ایدئال برای جابه­جایی بار سنگین
  • فضای کمتری در ساختمان می­گیرند
  • قابلیت این را دارند که نیاز به اتاق ماشین نداشته باشند
  • قابلیت طراحی­‌های جذاب برای درون ساختمان

 

مقالات مرتبط

خرید بالابر استخری
بالابر بیمار

خرید بالابر استخری

زمان مطالعه: 6 دقیقه بالابر استخری چیست؟ بالابر استخری یکی از بهترین انواع بالابر بیمار است که امروزه کاربردهای زیادی دارد.  به طور کلی امروزه ب پیشرفت علم و

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

اسکرول به بالا

عضویت در خبرنامه

از جدیدترین تجهیزات و تخفیف های کوشا غافل نشو. کافیه ایمیلتو وارد کنی