بالابر دیواری بیمار

بالابر دیواری بیمار چیست؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

راهنمای انتخاب بهترین بالابر دیواری سالمندان و معلولین

بالابر دیواری بیمار چیست؟ آیا تاکنون اسم بالابر دیواری بیمار را شنیده اید؟ 

در این مقاله قصد داریم به شما یک راهنمای مناسب در جهت انتخاب و خرید بالابر دیواری بیمار یا استخری مناسب برای سالمندان ، معلولین و جانبازان قرار دهیم.

بالابر دیواری بیمار چیست ؟

بالابر دیواری نوعی از انواع بالابر های توانبخشی و بالابر خانگی است که در جهت دسترسی افراد ناتوان مثل سالمندان ، جانبازان و معلولین به فضای استخر حمام و استفاده و انجام حرکات ورزشی در آب طراحی شده است. 

با توجه به اینکه ۱۰ درصد از جمعیت کشور را معلولان تشکیل میدهند و این قشر نیاز به استفاده از فضاهای ورزشی مثل استخر را دارند استفاده از بالابرهای استخری در جهت رفع این نیاز یک ضرورت به حساب می آید.

انواع بالابر دیواری بیمار

  • بالابر ثابت دیوار : این مدل بالابر می تواند برای مراکز درمانی که دارای استخر هستند و با تعداد زیادی از بیماران مشکل حرکتی مواجه هستند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. ضعف این مدل بالابر ، عدم امکان جابه جایی بالابر می باشد که ممکن است به عنوان یک مانع دائمی در استخر تلقی گردد.
  • بالابر قابل حمل دیواری : برای اکثر استخرها می تواند مورد استفاده قرار گیرد و در مواقعی که نیاز وجود دارد به راحتی جابه جا می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مزیت های بالابر های ثابت دیواری را می توان قابلیت تحمل وزن بالاتر نسبت به بالابر های قابل حمل دانست.

مزیت بالابر دیواری بیمار

یکی از مهمترین مزیت های بالابر دیواری بیمار این است که اگر مالک یک استخر هستید با قرار دادن این بالابر در استخر می توانید درصد بیشتری مشتری داشته باشید و با در اطلاع قرار دادن مشتریان از این قابلیت بتوانید مشتریان ناتوان را نیز جذب کنید.

ویژگی های بالابر دیواری بیمار برای خرید

برخی از ویژگی ها و مشخصاتی که در جهت خرید بالابر استخری باید مدنظر قرار دهید تا بالابری مناسبی انتخاب نمایید عبارتنداز : 

  • شرایط معلولیت و ناتوانی بیمار بررسی گردد 

در برخی موارد نیاز هست که از تجهیزات جانبی جهت انتقال بیمار به داخل یا خارج استخر استفاده شود که باید حتما شرایط حرکتی بیمار بررسی گردد. 

  • بررسی وزن بیمار و تناسب با مشخصات فنی دستگاه
  • دستگاه به صورت ثابت باشد یا قابل حمل 
  • ویژگی های ظاهری و زیبایی

با توجه به کاربری در برخی استخرها نیاز هست که از بالابر های استخری شیک استفاده شود تا در زیبایی ظاهری استخر مشکلی ایجاد نگردد.

  • منبع تغذیه : باطری ، برق و یا دستی 

متناسب با شرایط استخر نسبت به اینکه از کدام حالت جهت استفاده از بالابر استخری بهره ببریم ممکن است دسترسی به برق مهیا نباشد که می توان از بالابر های استخری مجهز به باطری استفاده کرد و یا درجهت کاهش قیمت تمام شده دستگاه از نمونه های دستی بالابر استخری استفاده کنیم.

کاربری بالابر دیواری معلولین

بالابر دیواری بیمار را می توان ابزاری مناسب برای آب درمانی دانست و انجام ورزش های آبی و درمانی ، فیزیوتراپی در آب کارایی دارد. مسلما انجام بسیاری از حرکات ورزشی در آب ، امکان بهبود سریع تر و کاهش التهاب در ماهیچه ها و مفاصل را مهیا می نماید.

امروزه طیف وسیعی از حرکات درمانی در محیط آبی انجام می گیرد زیرا با کاهش میزان فشار به ماهیچه ها و مفصل ، تاثیرگذاری حرکات اصلاحی بالاتر خواهد بود . همچنین با توجه به توانمندی حفظ تعادل و راه رفتن ساده تر ، حرکات ورزشی ساده تر انجام می گیرد.

جهت خرید بالابر هیدرولیکی خانگی با کارشناسان فروش تجهیزات توانبخشی کوشا مشورت کنید.

برای همه ما پیش آمده که با بیماران کم توان حرکتی و یا افرادی که از این بیماران نگهداری میکنند روبرو شده ایم. و دیدیم که این افراد برای انجام روزمرگی های زندگی خود، دچار مشکلاتی از قبیل: رفتن از ویلچر به تخت، رفتن به حمام و یا سرویس بهداشتی هستند.با استفاده از دستگاه بالابر دیواری مراقب بیمار میتواند به راحتی بیمار را در انجام این فعالیت های روزانه  کمک کند.

از ویژگی های این بالابر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقرون به صرفه
  • قابلیت نصب آسان
  • قابلیت چرخش 180 درجه
  • کار با نیروی برق
  • دارای ایمنی بالا

این نوع بالابر بیمار هیچ نوع محدودیتی در نصب ندارد و فضای زیادی را اشغال نمیکند. قابل استفاده در کلیه منازل مسکونی، بیمارستان ها، مراکز درمان و مراکز توانبخشی میباشد. نصب این بالابر هیچ نوع تغییری در منزل شما ایجاد نمیکند و به سادگی قابل نصب است.

لیفت بیمار یا بالابر بیمار یک وسیله ی الکترونیکی است که از آن برای جا به جایی بیماران ناتوان و معلول در بیمارستان استفاده می شود. این وسیله به پرسنل بیمارستان کمک می کند تا بدون نیاز به کمک افراد دیگر و بدون زحمت زیاد بیماران بیهوش یا افراد معلول را در بیمارستان جا به جا کنند.
این وسیله که به سقف متصل می شود توانایی جا به جایی افراد سنگین وزن را نیز دارد. بازوهای قدرتمند این بالابر باعث می شود که تحمل وزن های بالا را نیز داشته باشد. این کالا در دسته بندی کالاها و تجهیزات پزشکی خانگی است و در ضورت لزوم میتوان در منزل نیز از آن استفاده کرد.

بالابر دیواری بیمار

کاربرد بالابر دیواری بیمار

افراد کم توان و یا ناتوان با مشکلات زیادی روبرو هستند که انجام آن امور گاهی موجب آسیب رسیدن به آنها می شود، یکی از مهم ترین آن ها جابه جایی و حرکت به محل مورد نظرشان است، این افراد که توانایی های کمتری نسبت به افراد سالم دارند که باعث می شود به یک ابزار کمکی برای حرکت بهتر نیاز داشته باشند.

بالابر دیواری بیمار وسیله ای است که کمک شایانی به این افراد می کند؛ افراد کم توان و یا ناتوان برای جابه جایی از روی زمین،weelchair  و یا تخت با مشکل روبرو هستند که این بالابر مشکل آن ها را تا حد زیادی کم کرده است.

بالابر دیواری بیمار از این بالابرها را ضدآب و ضدزنگ می سازند که این بالابره برای شستشو و حمام به این افراد کمک می کند؛ بالابر بیمار قابلیت تحمل وزن های سنگین را دارد و از افتادن و آسیب دیدن افراد هنگام جابه جایی جلوگیری می کند و سرعت حرکت این افراد را در خانه و بیمارستان درمواقع اورژانسی بالا می برد.

این وسیله به جای کمی نیاز دارد و و در صورتیکه به آن نیازی نداشته باشیم می توان آن را در بالای سقف جمع کرد و در مواقع نیاز آن را پایین آورده و استفاده می کنیم.

نکاتی که باید در خرید بالابر دیواری بیمار رعایت کنید

  • طراحی و ساختار لیفت باید مهندسی شده باشد زیرا باید بیمار احساس راحتی هنگام جابجایی داشته باشد.
  •  موتور دستگاه مخصوص لیفت بیمار باشد که از کمپانی سازنده موتور باید استعلام شود. متاسفانه بعضی افراد سود جو از موتور های تخت بیمارستانی لیفت می سازند که خطر سقوط دارد.
  • دستگاه باید نمایشگر شارژ داشته باشد تا چک کردن شارژ باعث شود بیمار در ارتفاع گیر نکند.
  • زاویه پایه ها باید به راحتی تنظیم شود تا هنگام انتقال بیمار به روی ویلچر یا مبل سهولت فراهم شود.
  • گارانتی دستگاه باید شامل موتور دستگاه نیز باشد.

مقالات مرتبط

خرید بالابر استخری
بالابر بیمار

خرید بالابر استخری

زمان مطالعه: 6 دقیقه بالابر استخری چیست؟ بالابر استخری یکی از بهترین انواع بالابر بیمار است که امروزه کاربردهای زیادی دارد.  به طور کلی امروزه ب پیشرفت علم و

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 10 =

اسکرول به بالا