بهترین بالابر پله کدام است؟

بهترین بالابر پله
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بهترین بالابر پله چه ویژگی‌هایی دارد؟ قبل از اینکه بهترین بالابر پله را توضیح دهیم بهتر است به تعریف بالابر پله بپردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

تعریف بالابر پله

امروزه همه‌ی ما در خانواده‌ی خود افراد سالمند و کم توان جسمی داریم که برای کارهای روزمره‌ی خود نیاز به کمک دارند. در بعضی از خانواده ها هم افرادی هستند که معلولیت دارند و آن‌ها نیز نیاز به کمک دارند. اما این افراد به دلیل اینکه توانایی تعادل خود را ندارند سنگینی وزنشان بیشتر حس می‌شود بنابراین حمل آن‌ها سخت تر می‌شود. بعد از مدتی حمل احتمال اینکه آرتروز گردن و مشکلات کمر بگیرید وجود دارد. به همین دلیل وسایل و تجهیزات کمکی برای این موضوع بوجود آمده است. یکی از این تجهیزات پرکاربرد بالابر پله می‌باشد.

خرید ماشین حمل معلولین

بالابر پله همانطور که از اسمش پیداست به افراد کمک می‌کند تا از طریق آن پله ها را پیمایش کنند. بالابر پله رو وسیله متحرکی برای جابه جایی اشخاص ناتوان و سالمندان و وسایل در بین طبقاط مختلف می‌باشد بالابر پله نورد جابه جایی را راحت تر و سریع تر کرده است. صندلی پله پیما با توجه به ارتفاع، نوع موتور و قدرت آن انواع مختلفی دارد. صندلی بالابر پله ای، متشکل از یک موتور گیربکسی کوچک و ریلی که قابلیت تاشو شدن دارد، می باشد و به بالابر پله رو ، آسانسور پله رو نیز می‌گویند.

اگه میخای بیشتر راجب صندلی پله پیما ایرانی کوشا بدونی کافیه فیلم زیر ببینی

برای انتخاب و خرید صندلی پله پیما و بالابر پله باید به فاکتورهای مهم زیر توجه ویژه ای نمود:

  • انواع بالابر پله
  • بالابر پله مستقیم یا پیچشی
  • برندهای بالابر پله در ایران
  • جنس ریل مناسب بالابر پله
  • سنسورهای ایمنی بالابر پله

سرعت بالابرهای پله برابر با 15/. متر بر ثانیه می‌باشد با ظرفیت معادل 127 کیلوگرم. جهت حفظ سرنشین، صندلی آن ها مجهز به یک کمربند ایمنی می‌باشد. آسانسور پله رو یا صندلی پله پیما مجهز به دو عدد ریموت کنترل می‌باشد که به یک سیستم ایمنی برخورد با مانع مجهز است، این بالابر دارای پاراشوت یا ترمز ایمنی است که در زمان قطعی برق هم قابل استفاده می باشد. بالابر های پله ای دارای دو نوع Indoor و  outdoor   می باشد که هم به شکل ایستاده، هم به شکل نشسته قابل استفاده است. در ضمن قسمت نشیمنگاه قابلیت گردش 90 درجه ای دارد.

کاربرد بالابر پله

بالابر پله معمولا در بیمارستان‌ها، هتل ها، مراکز سالمندان، درمانگاه ها، مطب ها و … استفاده می‌شود.

بالابر پله

بالابر پله ایستاده چیست ؟

بالابر پله ایستاده نوعی از بالابر های پله ای می باشد که فرد بجای نشستن می تواند روی آن بایستد و به راحتی جابه جا شود.

کاربرد بالابر پله ایستاده

کاربرد بالابر پله ایستاده برای افرادی است که مشکل نشستن دارند و یا می خواهند سریعتر از دستگاه استفاده کنند.

کارکرد بالابر پله ایستاده

بالابر پله ایستاده کاملا مشابه با صندلی بالابر پله می باشد و تنها به جای صندلی از یک صفحه جهت ایستادن فرد استفاده شده است.

فیلم بالابر پله ایستاده

در پروژه آقای مظلوم با توجه به نیاز ایشان از یک بالابر ایستاده کاملا سفارشی استفاده گردید.

بهترین بالابر پله چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین بالابر پله باید دارای چند ویژگی باشد تا به عنوان بهترین شناخته شود : 

ایمنی مناسب

بهترین بالابر پله باید از ویژگی های ایمنی مناسب بهره ببرد باید دارای : 

  • کمربند ایمنی مناسب 
  • سیستم ضدسقوط 
  • سنسورهای ایمنی 

صندلی ارگونومیک راحت 

بهترین بالابر پله باید از یک صندلی راحت با ارگونومی مناسب بهره بگیرد. برخی از مهمترین مشخصات یک صندلی ارگونومیک بهترین بالابر پله عبارتنداز : 

  • دارای ابعاد استاندارد مطابق با یک صندلی 
  • دارای طراحی زیبا جهت هارمونی بهتر با محیط اطراف 
  • دارای دسته های راحت 
  • دارای نشیمن گاه و پشتی راحت 

باید مطابق یا یک صندلی توانبخشی باشد

بهترین بالابر پله باید از یک صندلی توانبخشی بهره بگیرد برخی از مهمترین شاخص های یک صندلی توانبخشی عبارتنداز : 

  • دارای کمربند ایمنی 
  • دارای دسته جهت قرار گرفتن دست ها با ایمنی
  • دارای فوتر یا محل قرار گرفتن پاها 
  • دارای ابعاد استاندارد 
  • نشمین گاه و پشتی راحت 

انواع بالابر

بالابر‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از مهمترین انواع بالابرها عبارتنداز : 

  • بالابر های خانگی هیدرولیکی = فقط می تواند در یک مسیر حرکت کند که هزینه هر یونیت هیدرولیکی حدود 14 تا 15 میلیون است. این بالابر مدل ایتالیایی و مدل ایرانی موجود در بازار است هزینه  یونیت ایتالیلیی 5000هزار یورو ، و هزینه یونیت ایرانی حدول 170 تا 250 میلیون تومان است.
  • بالابر پله ای خانگی مدل مستقیم و پیچشی = از بالابرهای پله رو سالمندان در منازل که حالت دوبلکس یا تریبلکس دارند جهت جابه جایی سالمندان و معلولین بسیار کاربردی است که به دلیل ظاهرش زیاد فضای راه پله را اشغال نمی‌کند.
  •  بالابر های پله ویلچر بر
  •  بالابر های پله ایستاده
  • بالابر سقفی بیمار = آسانسور یا بالابر سقفی بیمار دستگاهی است که در جهت انتقال بیمارانی که در حالت بی تحرکی قرار دارند از طریق خطوط و مسیر هوایی بکار گرفته می‌شود . بالابر سقفی دارای یک ریل مخصوص هست که با توجه به نقشه از پیش تعیین شده در مسیر های مدنظر نصب می‌گردد و امکان حرکت بالابر سقفی را مهیا می‌نماید.
  • بالابر بیمار از زمین =در موارد بسیاری ، به دلیل وزن زیاد و عدم توانایی در بلندشدن از روی زمین ( به دلیل مشکلات حرکتی یا ناتوانایی در زانوها ) ، مشکلات زیادی برای سالمندان – معلولین و جانبازان عزیز و همراهان و بستگان آن ها ایجاد می گردد که نیاز هست دستگاهی عملیات بلندشدن از روی زمین را انجام دهد. یعنی همان صندلی بالابر بیمار از زمین!دستگاه صندلی بالابر بیمار از زمین را نمی‌توان با دستگاه های بالابر بیمار بازویی مقایسه کرد و کارایی متفاوتی دارد . در واقع این دستگاه برای افرادی می تواند مورد استفاده قرار گیرد که در وضعیت حاد حرکتی قرار نداشته باشند و حرکاتی مثل راه رفتن را بتوانند انجام دهند و فقط برای بلندشدن از روی زمین مشکل داشته باشند.
  • بالابر حمام توالت

درصورتی که پلکان به صورت مستقیم باشد،بالابر پله مستقیم راهکار مناسبی برای این پله ها می باشد. از ویژگی های بالابر پله مستقیم،زمان نصب بسیار سریع، پشتیبانی فنی مناسب در ایران و قابلیت واگذاری مجدد به دیگران می باشد، چرا که این نوع در اکثر ساختمان ها قابل نصب است و فقط نیاز به کاهش یا افزایش طول ریل آن می باشد.

برای پلکان های منحنی یا دارای پاگرد از صندلی پله پیما پیچشی استفاده می شود که از ویژگی های آن می توان به طراحی اختصاصی بر اساس پلکان موجود، قیمت بالا و قطعات یدکی محدود اشاره کرد. توجه داشته باشید به علت حرکت کند بالابر پله به میزان 15 سانتی متر بر ثانیه، برای پلکان های طولانی (بالاتر از 2 ردیف پله) در انتخاب مدل مناسب دقت لازم را داشته باشید و حتما مشاوره بگیرید.

بالابر پله‌ای چرخشی که همان بالابر پله ای نرده ای می‌باشد توانایی چرخش یا حرکت  مستقیم را بر روی ریل دارد، در ضمن موتور دستگاه بر روی صندلی قرار گرفته است.

بالابرهای پله به گونه ای مستقیم و پاگردگردان طراحی می کنند. توجه داشته باشید که مدل مستقیم این دستگاه از مدل چرخشی اش ارزان قیمت تر است. شیوه عملکرد صندلی بالابر پله ای مستقیم به این صورت است که فرد در هر پاگرد از بالابر پیاده می شود و مجدد سوار بر بالابر بعدی خواهد شد. در صورتی که مدل پاگردگردان، کل مسیر پلکان را بدون توقف طی می کند .دستگاه توسط پیچ و مهره، موقت به نرده یا دیوار متصل می گردد. بالابرهای پله رو توسط کشنه کابلی و یک هدایت کننده خطی باعث جابجایی افراد می شود. آسانسور پله رو در زمان استراحت 15 سانتی‌متر از فضا را اشغال کرده ودر زمان استفاده 45 سانتی‌متر ازفضا  راهروی را اشغال خواهد کرد.

معمولا بهترین بالابر پله باید جنس عالی و مرغوبی داشته باشد. همچنین ضمانت کالا هم داشته باشد. زیرا اگر از جایی خرید کنید که ضمانت کالا داشته باشد می‌توانید با اطمینان کامل‌تری خریداری کنید. همچنین موتور قوی‌ای داشته باشد زیرا قرار است به کمک آن پله‌ها پیموده شود.

علاوه بر این موارد که ذکر شد بالابر پله باید نکات ایمنی هم در آن کاملا رعایت شده باشد و صندلی آن صندلی ایمنی باشد.  بهترین بالابر پله ابعاد خاص خودش را دارد. برای استفاده از بالابر پله پیما به فضایی حدودا 60 تا 70 سانتی متری احتیاج است اما به دلیل تاشو بودنش فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

قیمت بهترین بالابر پله چقدر است؟ 

تعیین قیمت بهترین بالابر پله بستگی به مشخصات ان و کیفیت ساخت و گارانتی و خدمات پس از فروش بالابر پله خواهد داشت. 

مقالات مرتبط

خرید بالابر استخری
بالابر بیمار

خرید بالابر استخری

زمان مطالعه: 6 دقیقه بالابر استخری چیست؟ بالابر استخری یکی از بهترین انواع بالابر بیمار است که امروزه کاربردهای زیادی دارد.  به طور کلی امروزه ب پیشرفت علم و

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

اسکرول به بالا