مقایسه صندلی پله و ویلچر پله

مقایسه صندلی پله با ویلچر پله
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقایسه صندلی پله و ویلچرپله به چه صورت است؟

یکی از مهمترین مشکلاتی که هنگام خرید صندلی پله پیما دارید این است که نمی دانید صندلی پله پیما مناسب است یا ویلچر پله رو؟

صندلی پله پیما یا ویلچر پله رو هر کدام مزایا و معایبی دارند که باید مدنظر قرار گیرند و در هنگام انتخاب این موارد را مدنظر قرار دهید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

معیارهای مقایسه صندلی پله و ویلچرپله

در مقایسه صندلی پله و ویلچرپله به موارد زیر باید دقت کرد:

قیمت صندلی پله پیما

قیمت صندلی پله پیما stairlift در مدل مستقیم به طول مسیر و داخلی یا خارجی بودن دستگاه و همچنین امکانات و کیفیت طراحی و ساخت و مکانیزم و عملکرد آن بستگی دارد . ولی در مدل های پیچشی شرایط کاملا متفاوت است و بسته به طول مسیر و تعداد پیچ ها و چرخش ها و شرایط نصب و طراحی و تولید بستگی دارد.

مقایسه صندلی پله و ویلچرپله

مزیت صندلی پله پیما نسبت به ویلچر پله رو این است که کاربر می تواند کاملا مستقل از دستگاه استفاده کند و نیاز به همراه در بسیاری موارد وجود ندارد ولی در تمامی مدل های ویلچر پله رو وجود یک نفر همراه به عنوان اپراتور دستگاه ضروری است و کنترل دستگاه ویلچر پله رو باید توسط همراه انجام گیرد.

مقایسه صندلی پله و بالابرخانگی

اجاره صندلی پله پیما

صندلی پله پیما به دلیل اینکه باید پیاده سازی و اجرا گردد و متناسب با شرایط پله ها طراحی و اجرا می گردد به صورت اجاره ای ارائه نمی گردد و عموما باید خرید گردد. البته در جهت کاهش قیمت می توان از شرکت های باسابقه جهت خرید موارد دست دوم با گارانتی اقدام کرد.

همچنین با توجه به نیاز به هزینه های نصب و اجرا صندلی پله پیما ، ان هم فقط برای صندلی های بالابر مسیر مستقیم ، توجیه ندارد که به صورت اجاره ای از صندلی های بالابر پله استفاده کنید.

صندلی پله پیمای کوشا به دو صورت مستقیم و پیچشی قابل ارائه می‌باشد و صندلی پله پیما کاملا مکانیزم داخلی دو سیستم با هم تفاوت دارند. قیمت صندلی پله پیماپیچشی تقریبا برای یک عدد پاگرد دو برابر دستگاه مستقیم می‌باشد.

ویلچر پله رو

یک مدل ویلچر یا بالابر سیار سبک و قابل حمل است که نیاز به هیچ ساختار اولیه ندارد و تنها نیازمندی آن یک نفر همراه جهت کنترل دستگاه است. در هر مدل پله ای قابل استفاده هست و به راحتی جمع میشه و داخل صندوق عقب ماشین جا میشه . برای افراد معلول ، ناتوان ، سالمند و جانباز مناسب هست . همچنین برای افرادی که دارای آسیب دیدگی کوتاه هستند و باید دوران نقاحت بگذارنند می تواند راهکار مناسبی باشد.

شما در هر مدل پوششی از پله مثل سنگ ، موکت ، سرامیک ، آهن یا فلز می توانید از ویلچر پله استفاده کنید . برای پله های پیچ دار ، پله های منحنی و گردشی که باید از سیستم های گران قیمت صندلی پله پیچشی بهره بگیرید قابل استفاده هست .

نکات مقایسه صندلی پله و ویلچرپله

دیگر نیازی نیست که یک سیستم صندلی پله پیما که ممکن است برای تردد شما مزاحمت ایجاد کند و یا هنگام اسباب کشی و جابه جایی وسایل مشکل داشته باشید . ویلچر پله به سادگی و بدون هیچ گونه مزاحمتی امکان جابه جایی بیمار را برای شما مهیا می کند و در کمترین فضای ممکن قرار می گیرد.

قیمت ویلچر پله رو

ویلچر پله رو در مدل های مختلفی ارائه می شود که در هر مدل متناسب با کاربری آن از قیمت متفاوتی برخوردار هست . مدل های ساده قیمتی حدودا 75 میلیون تومان و مدل پیشرفته و کامل حدودا 120 میلیون تومان را داراست.

دستگاه حمل کننده ویلچر روی پله و یا ویلچر پله رو در مدل های مختلفی ارایه می‌گردد که در برخی مدل ها نیاز به وجود فرد سالم جهت کنترل دستگاه و در برخی مدل ها امکان کنترل دستگاه توسط خود کاربر مهیا شده است. البته در مدل های ایرانی تنها مدل کنترل توسط اپراتور طراحی و تولید گردیده است.

ویلچرپله بخریم یا صندلی پله

در مقایسه صندلی پله و ویلچرپله این نکته را باید بدانید که هرکدام خوبی و کاربرد خودش را دارد. اما نکته ای که مهم است این است که باید بدانید کدام یک از آن ها برای شما مفید است. پس ابتدا نیاز خود را بررسی کرده سپس هزینه ای که مدنظر دارید را بسنجید و بر اساس آن انتخاب کنید. 

انواع ویلچرها:

ویلچر پله رو دستی 

در این مدل حرکت افقی و روی پله ها باید توسط دو نفر همراه که از لحاظ فیزیکی و جسمانی در وضعیت مناسبی هستند انجام گیرد.

ویلچر پله رو ساده

در این مدل حرکت افقی و روی زمین به مانند یک ویلچر دستی می باشد و حرکت روی پله ها به صورت اتوماتیک انجام می گیرد. البته وجود یک نفر همراه جهت کنترل دستگاه ضروری است. 

ویلچر پله رو مدل فول اتوماتیک 

این مدل ویلچر پله رو به مانند یک ویلچر برقی است که قابلیت عبور از مسیر پله ها را به صورت کاملا اتوماتیک دارا می باشد.

برای انتخاب بهترین ویلچر با کارشناسان کوشا در تماس باشید.

ویلچر پله رو خارجی 

در فیلم زیر به بررسی ویژگی ها و مشخصات ویلچر پله رو خارجی مدل تانکی یا ویلچر پله رو پایار می پردازیم. این محصول کاملا وارداتی می باشد و از کیفیت مقبولی برخوردار هست. شرکت کوشا وارد کننده اصلی این محصول می باشد و ویلچر پله رو را با گارانتی و خدمات پس از فروش تقدیم شما عزیزان می نماید.

فیلم مقایسه ویلچر پله با صندلی پله

جهت مقایسه و انتخاب راحت تر شما عزیزان ، فیلم هایی جهت مقایسه ویلچر پله با صندلی پله قرار دادیم تا بتوانید تصمیم گیری راحت تری داشته باشید.

  1. نیاز به کمک: صندلی پله بیشتر برای افرادی استفاده می شود که نیاز به کمک در حرکت بر روی پله ها دارند، در حالی که ویلچرپله برای افرادی مناسب است که می توانند خودشان حرکت کنند اما نیاز به یک ابزار کمکی برای افزایش ایمنی دارند.

  2. طراحی و ساختار: صندلی پله عموماً دارای صندلی و سیستم حرکت مخصوص بر روی پله ها است، در حالی که ویلچرپله شبیه به یک ویلچر با دسته ها و فرمان برای حرکت است.

  3. قابلیت حمل و نقل: ویلچرپله به دلیل طراحی خود وجود دسته ها و فرمان که حرکت را انجام می دهد، برای مناطقی که خطرات جابجایی زیاد دارد، مناسب است. اما صندلی پله برای استفاده بر روی پله ها بهتر است.

  4. هزینه: قیمت هر دو ابزار بستگی به مدل و ویژگی های مختلفی دارد، اما عموماً ویلچرپله از صندلی پله هزینه بیشتری دارد.

  5. انعطاف پذیری: ویلچرپله عموماً برای استفاده در مکان های مختلف و در فضاهای بزرگتر مناسب است، در حالی که صندلی پله بیشتر برای استفاده در محیط های پله دار بهتر است.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + ده =

اسکرول به بالا

عضویت در خبرنامه

از جدیدترین تجهیزات و تخفیف های کوشا غافل نشو. کافیه ایمیلتو وارد کنی