ماساژ درمانی برای کمردرد

ماساژ درمانی برای کمردرد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ماساژ درمانی برای کمردرد چه کاربردی دارد؟ 

در این مقاله می خواهیم نقش ماساژ درمانی برای کمردرد را توضیح دهیم. تا انتهای مقاله با تجهیزات توانبخشی کوشا همراه باشید. 

نقش ماساژ درمانی برای کمردرد

امروزه ماساژ درمانی به لحاظ نقش مهمی که در سلامت انسان ها دارد، در کشورهای مختلف دنیا پذیرفته شده و به لحاظ توسعه و ارتقا سلامت و تاثیر آن برای آرام بخشی عمیق، همراه با سادگی و ایمن بودن از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ماساژدرمانی یک روش موثر برای درمان بسیاری از بیماری ها و تسکین دردها از جمله کمردرد و دیسک کمر است.

ماساژ درمانی یک روش جالب، پویا و در عین حال ساده است که می تواند به سلامت پایدار و شادابی شما بینجامد. با استفاده از این روش، قادر خواهید بود علت بروز بیماری و درد را در هر قسمت از بدن برطرف کنید و در صورت استفاده منطقی و کاربرد تکنیک های مناسب و به شرط انجام توسط افرادی که صلاحیت علمی، عملی و اخلاقی انجام آن را دارند می تواند اثرات موثری بر سلامت جسمی و روانی افراد سالم و بیمار داشته باشد.

اکثر پزشکان ماساژ درمانی را به عنوان یکی از روش‌های مناسب کاهش درد کمر  به شمار می‌آورند و آن را درمان مکمل کارآمدی می‌دانند. 54 درصد از پزشکان بنا به گفته خودشان بیماران را تشویق می‌کنند تا در کنار دیگر درمان‌ها ماساژ درمانی برای کمردرد را نیز پیگیری کنند.

آشنایی با بهترین ماساژور کمر

بر اساس پژوهشی انجام شده‌ در زمینه ماساژ و کمر درد، ماساژ اضطراب، افسردگی و کمر درد را کاهش می‌دهد و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. افزایش دامنه حرکتی و میزان سروتونین و دوپامین نیز از دیگر فواید ماساژ درمانی دانسته می‌شود.

کمردرد علت اصلی چهل درصد از مرخصی‌های کارکنان است. چون کمر بخش اعظم وزن بدن و فشار فیزیکی را تحمل می‌کند، احتمال کشیدگی رباط‌ها و عضله‌های کمر که ستون فقرات را نگه می‌دارند، بسیار بالا است. درد، گرفتگی و خشکی کمر توانایی حرکتی را محدود می‌کند و کیفیت زندگی بیمار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. علائم کمردرد حاد شش هفته یا کمتر طول می‌کشد و علائم کمردرد مزمن بیش از سه ماه استمرار دارد. بعضی موارد کمردرد غیرقابل‌تحمل است و مانع انجام فعالیت‌ها و نقش‌های اجتماعی روزمره‌ای می‌شود که باعث افزایش درد یا آسیب‌دیدگی بیشتر می‌شوند.

هرچند استراحت مطلق و گرمادرمانی یا سرمادرمانی به بهبود علائم کمک می‌کند، ماساژ یکی از درمان‌های موثر کمردرد است که عضلات خسته و دردناک را شل می‌کند. 

فیزیوتراپی کمر چگونه انجام می شود؟

مزایای ماساژ درمانی برای کمردرد

  • بهبود گردش خون: در نتیجه بهبود گردش خون، عضله‌های حساس شده در اثر فعالیت فیزیکی تسکین می‌یابد.
  • شل شدن عضله‌ها و بهبود دامنه حرکتی: شل شدن عضله مشکل بی‌خوابی را حل می‌کند.
  • افزایش میزان اندورفین: افزایش میزان اندورفین در واقع یکی از شاخص‌ترین مزایای ماساژدرمانی است. اندورفین‌ها موادی شیمیایی هستند که توسط بدن تولید می‌شوند و حال بیمار را بهبود می‌بخشند؛ بنابراین ماساژدرمانی به دلیل افزایش اندورفین در مدیریت درد مزمن بسیار مؤثر است.
  • کاهش گرفتگي، سختي و فشار عضلاني
  • رفع اسپاسم عضلات
  • افزايش انعطاف‌پذيري و دامنه حرکت مفاصل و عضلات
  • افزايش سهولت و کارآيي عملکرد اندام‌ها و مفاصل
  • رفع استرس و کمک به آرامسازي
  • تسهيل در تنفس و امکان نفس کشيدن عميق‌تر
  • بهبود گردش خون و تحرک لنف در بدن
  • تسکين عوارض ناشي از کشيدگي و گرفتگي عضلات از قبيل سردرد و خستگي چشم

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از روش ماساژ درمانی برای کمردرد دارای مزایای متعددی برای افراد مبتلا به درد کمر است. افزایش جریان خون به عضلات و بافت ها در بهبود درد عضلانی ناشی از فعالیت های فیزیکی موثر است. اگر این روزها خسته و کوفته از سر کار به خانه برمی‌گردید پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده ماساژ تراپی ستون فقرات را تجربه کنید. ماساژ درمانی برای کمردرد یکی از بهترین شیوه‌های طبیعی است که بدون نیاز به مصرف دارو خستگی و کوفتگی، تنش‌ها و استرس‌های ناشی از زندگی روزمره را از تن‌تان دور می‌کند و به کاهش کمردرد کمک می کند. اجرای این ماساژ نه تنها سرحال‌تان می‌آورد بلکه مقاومت بدن‌تان را نیز در برابر برخی بیماری‌ها بالا می‌برد.

ماساژ درمانی عصبی ـ عضلانی، موسوم به میوتراپی نقاط ماشه‌ای، کارآمدترین نوع ماساژ کمر و درمانی برای مدیریت کمر درد است. دانشگاه مدیریت درد امریکا این نوع ماساژ درمانی را به عنوان درمان مؤثر کمر درد ناشی از آسیب دیدگی بافت نرم (برای مثال کشش و ضرب دیدگی عضله) معرفی کرده است.

  • ايجاد حس تندرستي و شادابي در شخص
  • کاهش ميزان اضطراب و تشويش
  • افزايش آگاهي از ارتباط بين ذهن و جسم و توانايي مديريت بهتر ذهن بر جسم
  • افزايش آرامش ذهني و بهبود توانايي تسلط بر ذهن

نقش ماساژ درمانی برای کمردرد

بسیاری از افراد نمی توانند ماساژ درمانی برای کمردرد بروند و یا وقت آن را ندارند. بهترین راه برای ماساژ درمانی استفاده از ماساژور کمر می باشد. 

دستگاه ماساژور کمر به دلایل بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. آن ها برای کاهش درد و ایجاد آرامش در ناحیه کمر بسیار عالی هستند. انواع آن ها را می توان به عنوان یک ماساژور کمر حرفه ای در خانه یا محل کار استفاده کرد. شما می‌توانید با این ماساژور ها بدون نیاز به کمک دیگران، ماساژی ایده آل را تجربه کنید. این ها دارای سطوح شدت ماساژ مختلف هستند و به شما کمک می‌کند تا بر روی عضلات کمر خود کار کنید.

شما به کمک این ماساژور به راحتی می توانید بدون نیاز به کمک ماساژ بگیرید و از مزایای ماساژ درمانی برای کمردرد استفاده کنید. 

ماساژ در طول چند دهه گذشته محبوبیت بالایی به عنوان درمان جایگزین کمردرد پیدا کرده است. ماساژدرمانی در ترکیب با درمان‌های متداول کمردرد معجزه می‌کند و لمس دستان آرامش‌بخش یک درمانگر حرفه‌ای کمک مؤثری به تسکین کمردرد می‌کند. اگر عضله‌های درستی ماساژ داده شود، می‌توان درد، تنش و گرفتگی را از منشأ کنترل کرد. پزشکان ماساژدرمانی را روشی ایمن و طبیعی برای تسکین کمردرد می‌دانند و معتقداند ماساژ کمک مؤثری به بهتر شدن نتایج درمان‌های مختلف می‌کند. همچنین پزشکان بیماران دچار کمردرد را تشویق می‌کنند تا ماساژدرمانی را در کنار درمان دارویی انجام بدهند.

تقویت سیستم ایمنی:ماساژ روش موثری برای افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون است؛ همان‌طور که می‌دانید وجود گلبول‌های سفید برای محافظت از بدن در برابر انواع بیماری حیاتی است.

جمع بندی 

ماساژ درمانی برای کمردرد بسیار مفید می باشد و باعث جلوگیری از آن نیز خواهد شد. اما قبل از انجام ماساژ باید حتما با پزشک متخصص صحبت کنید. شما می توانید با استفاده از ماساژور کمر و خرید آن از تجهیزات توانبخشی کوشا ماساژ درمانی را به تنهایی و بدون نیاز به کمک انجام دهید.

 

 

مقالات مرتبط

راهنمای حمل بیمار از پله
بالابر بیمار

حمل بیمار از پله

زمان مطالعه: 4 دقیقه حمل بیمار از پله به چه صورتی است؟ نکات حمل بیمار از پله چیست؟ افراد سالمند و ناتوان در جهت عبور از مسیر پله ها

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

اسکرول به بالا

عضویت در خبرنامه

از جدیدترین تجهیزات و تخفیف های کوشا غافل نشو. کافیه ایمیلتو وارد کنی